V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Libuše Šmuclerová k roli tisku: Největší hodnotu dnes nemají informace, ale závěry

Libuše Šmuclerová a Tomáš Tkačík na dnešní debatě Unie vydavatelů v pražském Hubu

Libuše Šmuclerová a Tomáš Tkačík na dnešní debatě Unie vydavatelů v pražském Hubu

Šéfka největšího tiskového vydavatelství v Česku Ringier Axel Springer a také nově otevírané Akademie žurnalistiky a nových médií Libuše Šmuclerová je přesvědčená, že role tisku - novin a časopisů - dnes spočívá v tom, že čtenářům v klidu „přeloží“ změť záplavy zpráv z internetu a umožní jim tak pochopit, co znamenají.

„Největší hodnotu dnes nemají informace, ale závěry,“ prohlásila na dnešním setkání Unie vydavatelů v prostoru Hub na pražském Smíchově. To neslo název Souboj titánů a za účasti předních tuzemských manažerů z televizí, tisku a internetu se zaměřilo na kvality a budoucnost jednotlivých mediatypů.

Šmuclerová si dále všímá, že lidé o poznání častěji čerpají novinky prostřednictvím sociálních sítí, nikoli webů či dokonce tištěných titulů, z nichž přitom sítě často čerpají, na něž jejich uživatelů odkazují. „Hodnotou už není poskytnout informaci. Už to nedokáže ani Seznam, dneska to dělá Facebook nebo Twitter,“ míní generální ředitelka tuzemské pobočky Ringieru, která vydává Blesk, Aha!, Sport, Reflex, Svět motorů či „Ábíčko“.

Novináři ale podle Šmuclerové budou ti, kdo dál budou publiku vybírat a vysvětlovat. „Laik bude potřebovat překlad,“ míní. „My máme Pečinku [Bohumil Pečinka, politický komentátor Reflexu - pozn. red.], my máme Františku [Františka Čížková, módní expertka Blesku - pozn. red.], kteří dokážou přetransformovat stupidní informaci v hodnotu, která není ukradnutelná. My jsme cesta,“ nechala se slyšet šéfka Ringieru.

Za nezbytné považuje, aby se stejně jako na papíře i v prostředí internetu objevil obchodní model, který umožní produkci zpráv: „Je nutné držet zpoplatnění obsahu, aby bych životaschopný, jinak je jedno, jak ho k uživateli doručíme.“ Kritizovala přitom Seznam (na akci ho reprezentoval výkonný ředitel Michal Feix), že opisuje pro své weby z novin Ringieru. Samotný Blesk.cz přitom z webu Super.cz, který provozuje Seznam, dosud jen za srpen převzal 16 zpráv, z jiného čistě online projektu Extra.cz za červenec 10, najmě zvěsti z filmového festivalu v Karlových Varech.

Zástupcům mediálních agentur a inzerentů, kteří dnes také do Hubu přišli, Šmuclerová sdělila: „Je to vaše blbost, kam peníze dáte. Je to vaše chytrost, kam je dáte. Jestli se chcete všichni moderně oblékat do džínů a jít na internet, prosím. Totéž s televizí. Vy musíte vědět, co chcete. My vám můžeme maximálně poradit.“