Libuše Šmuclerová: Noviny nejsou jogurty, měly by mít 0 % DPH

Předsedkyně správní rady Unie vydavatelů hájí záměr usilovat o „supersníženou“ sazbu.

Co by znamenalo vyšší zdanění novin pro tradiční vydavatelské domy i pro konzumenty médií a proč je denní tisk důležitý, i když papírové noviny kupuje a čte čím dál míň lidí? „Vláda vhání Českou republiku do náruče dezinformačních webů a technologických platforem,“ reaguje za Unii vydavatelů Libuše Šmuclerová, předsedkyně správní rady této tradiční vydavatelské asociace, na plán Fialova kabinetu navýšit DPH z 10 na 12 % v případě časopisů a na 21 % v případě novin.

Unie vydavatelů prohlásila, že bude usilovat o „supersníženou“ sazbu, tedy 0 % na noviny i časopisy, stejně jako to má být u knih. „Média nejsou jogurty, není to klasické zboží. Hrají ve společnosti úplně jinou roli, a nejde jenom o ekonomiku,“ říká Šmuclerová, též předsedkyně představenstva Czech News Center, jednoho z největších mediálních domů v Česku.

Libuše Šmuclerová. Foto: Vojta Herout

Libuše Šmuclerová. Foto: Vojta Herout

 

Aust

Šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust mluví s hybateli médií a marketingu v Česku

Každou středu nový rozhovor na aktuální téma

Pro předplatitele na HeroHero

  • kompletní rozhovor bez reklam
  • RSS feed pro poslech v Apple Podcasts a Google Podcasts
  • možnost pokládat otázky dalším hostům
  • možnost stáhnout účtenku za každý měsíc předplatného do nákladů

Zdarma úvodní část rozhovoru na platformách