Lidi z Brain One spustili online terapie Hedepy

Startup Hedepy si klade za cíl standardizovat procesy kolem psychoterapeutických sezení.

Platformu založili zakladatelé agentury Brain One Martin Zdražil, Lukáš Krčil, Roman Zámečník společně se Žanetou Krčilovou

Platformu založili tvůrci agentury Brain One Martin Zdražil, Lukáš Krčil a Roman Zámečník společně se Žanetou Krčilovou

Možnost absolvovat sezení s psychoterapeutem přes internetový videohovor začal nabízet startup Hedepy od tvůrců z marketingové agentury Brain One. „Při budování Hedepy vycházíme ze svých zkušeností a pomáháme terapeutům s marketingem a technologií,“ říká šéf Hedepy Lukáš Krčil. „Když jsme se u našeho společníka před lety setkali se syndromem vyhoření, nevěděli jsme, na koho se obrátit. V době koronakrize se nám uvolnily kapacity, a tak rozhodli jsme se postavit službu, která tohle změní. Rychlý výzkum nám potvrdil, že Češi se bojí se o svých psychických problémech mluvit. Zůstávají na ně sami a odborníka vyhledají, až když jim to přeroste přes hlavu.“

Hedepy se snaží přinést do oboru standardizaci. Platforma poskytuje přístup k patnáctce profesionálních psychoterapeutů, kteří mají splňovat standardy příslušných asociací. Psychoterapeuty si lze vybrat díky videomedailonku, v němž každý prezentuje svůj přístup. „Hledání pomoci i sezení jsou anonymní. Setkání s terapeutem totiž probíhá online přes videohovor. Klient za terapeutem nikam nedojíždí a na výběr má odborníky z celého Česka,“ dodává Roman Zámečník, který má na starosti vývoj produktu.

Sami terapeuti nemusejí sami budovat svůj web, shánět klienty nebo řešit administraci rezervací. „Spuštění naprosto předčilo naše očekávání. Za dva týdny na Hedepy proběhlo přes 50 placených sezení a samo od sebe se nám ozvaly desítky profesionálních terapeutů pro budoucí spolupráci,” přibližuje současný stav Krčil.

Platforma vzniká za podpory předních českých odborníků na psychoterapii. Základní kapitál v řádech jednotek milionů korun a startovací podmínky umožnili zakladatelé Brain One společně s Žanetou Krčilovou, která se stará o komunitu terapeutů. Produkt je nyní ve fázi validace obchodního modelu. Brzy má dostat brandovou kampaň a další verzi produktu, který se bude zaměřovat na automatické doporučování terapeuta klientům.