Bývalí šéfredaktoři a redaktoři odborných titulů vydavatelství Economia, z nichž některé podnik v lednu zrušil, protože nevydělávaly, uvádějí na trh nové magazíny.
- V pondělí 8. dubna vyšel nový měsíčník Profi poradenství & finance, který vede bývalý šéfredaktor magazínu FP-finanční poradce Petr Fejtek.
- Koncem dubna má v Empresa Media vyjít nový týdeník MarketingSalesMedia, který chystá bývalý šéf celé B2B divize Economie Daniel Köppl spolu s Bohuslavem Bohuňkem (exšéf zrušeného Trend Marketingu), Radanou Čechovou (exšéfka zrušeného Regalu) či Janem Paterou, bývalým zástupcem šéfredaktora Marketing & Media.
- A v pátek 3. května přijde na český a také slovenský trh nový dvouměsíčník Signs & Promotion, zaměřený na vizuální komunikaci, výrobu reklamy a sales promotion, který personálně i obsahově navazuje na časopis Sign, který Economia v lednu zavřela.
Profi poradenství & finance vydává firma A 11, první tři čísla mají náklad 16 tisíc výtisků a jsou registrovaným finančním poradcům distribuovány adresně zdarma. Celoroční předplatné je za 495 Kč.
Šéfredaktor Fejtek si to s bývalým zaměstnavatelem Economií vyřizuje v rozhovoru pro Investujeme.cz: „Že nikdo ve firmě nic neřídí, no budiž, poměrně dlouho dobu funguje setrvačnost. Pak se začnou střídat jacísi manažeři, ale když školíte toho třetího, přestává to bavit. Nato se najme úžasná španělská firma, aby vymyslela inovační skok. Nakonec vedení prohlásí, že její řešení je úžasné, leč nepoužitelné.“
„Když se však majitel zeptá, co je to B2B, to zpozorníte, zejména když jste právě v divizi B2B. To není Blesk, to dokonce není ani economic paper, jakým byly původní Hospodářské noviny, ani ten popík, co jsou dnes,“ prohlásil.
Nový časopis Sign & Promotion soustředěný na obor reklamy s několikamiliardovým obratem vydává firma Event & Promotion, která osm let produkuje stejnojmenný časopis a web. Sign & Promotion bude stejně jako předtím Sign dvouměsíčník, náklad bude 5 tisíc kusů, prodávat se má i digitálně přes Publero.com a vzniknout má pravidelný emailový newsletter.
„Negativní ohlasy oboru na zrušení časopisu Sign ukázaly, že takto významný obor svůj časopis potřebuje. Navíc se jedná o příležitost, jak časopis omladit a oslovit tak větší množství čtenářů i zadavatelů inzerce,“ věří Václav Loubek, šéfredaktor a publisher Signs & Promotion, bývalý šéfredaktor Signu.