Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Lidl je už větší i ziskovější než Kaufland

Sesterské německé řetězce Lidl a Kaufland se v Česku přetahují o vedení na trhu.

Nová prodejna Lidlu v Písku: travelátory

Lidl začal v Česku budovat patrové prodejny, první už funguje v Písku

Dosavadní jednička a dvojka českého maloobchodního trhu, sesterské řetězce Kaufland a Lidl, si nově prohodily pořadí. Z čerstvě zveřejněných účetních závěrek vyplývá, že Lidl v účetním roce zakončeném 28. únorem 2019 dosáhl celkového obratu přes 58 miliard Kč, Kaufland pak vykázal obrat necelých 57 miliard Kč. Zatímco u Lidlu se jedná o meziroční nárůst zhruba o 10 %, respektive o 5 miliard, Kauflandu se po letech růstu tržby mírně propadly o necelé 2 miliardy.

Lidl byl zároveň efektivnější ve svém hospodaření, vydělal 4,9 miliardy Kč (5,0 miliard Kč v roce 2017/18). Kaufland vykázal zisk před zdaněním 1,3 miliardy Kč (v roce 2017/18 3,1 miliardy Kč). Oběma řetězcům v uplynulém účetním období výrazně rostly personální náklady - u Lidlu dosáhly souhrnné 4,1 miliardy, u Kauflandu 5,2 miliardy.