Lidl otevřel svou první patrovou prodejnu, zavádí dobíjení elektrokol

V metropolitním typu prodejny se nakupuje nad parkovištěm. Parking i dobíjení je grátis.

Vizualizace nové prodejny Lidlu v Písku, v ulici Nádražní

Vizualizace nové prodejny Lidlu v Písku, v ulici Nádražní

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku: parkoviště

Nová prodejna Lidlu v Písku: parkoviště

Nová prodejna Lidlu v Písku: parkoviště

Nová prodejna Lidlu v Písku: parkoviště

Nová prodejna Lidlu v Písku: vstup do prodejny

Nová prodejna Lidlu v Písku: vstup do prodejny

Nová prodejna Lidlu v Písku: travelátory

Nová prodejna Lidlu v Písku: travelátory

Nová prodejna Lidlu v Písku: travelátory

Nová prodejna Lidlu v Písku: travelátory

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku: pokladny

Nová prodejna Lidlu v Písku: pokladny

Nová prodejna Lidlu v Písku: pokladny

Nová prodejna Lidlu v Písku: pokladny

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku

Nová prodejna Lidlu v Písku: zázemí pro zaměstnance

Nová prodejna Lidlu v Písku: zázemí pro zaměstnance

Po osmi měsících přestavby se v Písku v Nádražní ulici otevírá v nové podobě prodejna řetězce Lidl. Jde o první patrovou prodejnu řetězce v Česku a zároveň první, kde si lze kromě elektroaut dobít také elektrokolo. Provozovna se nachází v Písku v Nádražní ulici a vznikla přestavbou původního obchodu Lidlu na témže místě. Rekonstrukce trvala osm měsíců.

„Jde o takzvanou metropolitní prodejnu, která je dvoupatrová a její stavba probíhala s ohledem na omezené prostorové možnosti v širším centru města. Přízemí tak slouží jako částečně kryté parkoviště a vstupní hala, první patro je pak prodejní plocha,“ přibližuje mluvčí Lidlu Zuzana Holá. „Jde o stavbu založenou na ekologických základech, což jsme podtrhli instalací nových nabíjecích stanic pro elektromobily a elektrokola,“ doplňuje Martin Molnár, jednatel společnosti Lidl Česká republika odpovědný za nemovitosti.

Ze vstupní haly se zákazníci přepravují do patra travelátory nebo výtahem. Díky umístění v patře může být prodejní plocha větší, zabírá tak skoro 1.500 metrů čtverečních. Disponuje širokými uličkami, zároveň je vybavena novou pekárnou, rozšířeným úsekem čerstvých potravin nebo zvětšenými pokladními zónami. K dispozici je standardně wifi zdarma a automat na kávu a další nápoje.

Neplatí se ani za použití parkoviště, byť to je osazené závorami při vjezdu. Částečně krytý parking byl oproti původní prodejně rozšířen a nabízí celkem 124 parkovacích míst. Ta mají šířku 2,70 metru, což je o 20 centimetrů víc než standardní parkovací stání. Vyčleněna jsou tu i parkovací místa pro rodiny s dětmi. Pro ně budou určeny také speciální vozíky pro upevnění autosedačky či dětské nákupní vozíky.

Zdarma je pro zákazníky rovněž využití dobíjecích stojanů. Ekologie a řešení z oblasti „green marketingu“ se pak nenápadně promítají i do dalších prvků. Budova prodejny má prosklenou fasádou, díky níž se má co nejvíc využít denní světlo. Uvnitř prodejny i na parkovišti jsou použita světla s LED zdroji, budova má lepší tepelně-izolační vlastnosti a v obchodě jsou používány ekologické chladicí technologie. A na jaře se má instalovat ještě automatický závlahový systém kvůli zeleni v okolí prodejny.

Dobíjení elektrických dopravních prostředků je omezeno na otevírací dobou prodejny. Ta funguje od pondělí do soboty od 7 do 21 hodin, v neděli pak od 8 do 21 hodin.

Dobíjecí stojany pro elektrokola

Dobíjecí stojany pro elektrokola

Dobíjecí stojany pro elektrokola

Dobíjecí stojany pro elektrokola

Dobíjecí stojany pro elektrokola

Dobíjecí stojany pro elektrokola

Nabíječka pro elektromobily

Nabíječka pro elektromobily

Na dobíjecí stanice, avšak pouze pro elektromobily, lákají i další velcí retaileři. Dlouhodobě se výstavbě dobíjecích stanic u svých provozoven věnuje sesterský Kaufland, a to od roku 2012. Globus svůj pilotní projekt dobíjecích stanic spustil předloni, Penny Market svou vizi budování dobíjecích míst představil v loňském roce. Dobíjecí stanice pro elektromobily jsou pak běžnou součástí mnoha obchodních center, ale fungují i u dalších prodejců. V tomtéž roce jako Kaufland začal dobíječkami osazovat své parkovací plochy McDonald’s. A podobně Alza.cz u vybraných prodejen a výdejních Alzaboxů provozuje nabíjecí stanice pod vlastní značkou AlzaPower.