Avizovaný internetový obchod německého maloobchodního řetězce Lidl v Česku začal fungovat. Nese název Lidl-Shop.cz a jeho provoz je zatím pilotní, přístupný je tak momentálně pod heslem jen pro zaměstnance Lidlu. E-shop je zásobován z nového logistického centra Lidlu v západočeské Plzni, jež funguje od listopadu a odkud se vozí objednávky z e-shopů Lidlu v Německu, Belgii a Nizozemsku. Česko je tak čtvrtou zemí, kde německý diskont jde s nabídkou na internet. Lidl přitom mluví o nové éře svého byznysu.
V domovském Německu nabízí přes web i trvanlivé potraviny, v Česku se „zatím“ zaměří na spotřební zboží, rozdělené do kategorií Móda, Dílna a zahrada, Sport a volný včas, Bydlení, Domácnost a Dětský svět. Zároveň v uvedených segmentech nabídne sortiment svých privátních značek, s novinkami každé pondělí a čtvrtek.
„Start prvního našeho e-shopu ve střední a východní Evropě znamená novou etapu v rozvoji Lidlu nejen v Česku. Pevně věřím, že zátěžová zkouška v podobě 9.500 zaměstnanců a jejich nejbližších pořádně otestuje všechny systémy jak na straně e-shopu, tak v našem logistickém centru,“ říká Pavel Stratil, generální ředitel Lidl Česká republika. „Pokud se během pilotního provozu neobjeví neočekávané nedostatky, odstartuje Lidl-shop.cz v dohledné době i pro zákazníky,“ oznámil německý diskont.
Veřejně přístupný má e-shop Lidlu být „během podzimu“, zní oficiální informace. „Doprava bude od 59 Kč, u objednávky nad 1000 Kč zdarma,“ upřesnila firma na dotaz Retailku. Zboží se momentálně k expedici připravuje do tří dnů od objednávky. Lidl zatím nekomentuje, zda bude po spuštění veřejného provozu při rozvozu svižnější.
Na 44.000 čtverečních metrech skladovací plochy logicistického centra Lidlu v Plzni se skladuje přes 19.000 druhů výrobků, které naskladňuje a pro zákazníky chystá celkem 1.100 zaměstnanců ve třech pracovních směnách sedm dní v týdnu. Z Plzně se momentálně vyskladňuje průměrně 500.000 kusů týdně, do budoucna to má být až 1 milion týdně.
Zmíněnou novou éru Lidlu doplňuje nová kolekce módního oblečení, uvedení vlastních stravenek (poukázek na výhodnější nákup), konec igelitových tašek a instalace nabíjecích stanic pro elektromobily.

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu
