
Sáčky na ovoce k opakovanému použití
Jako další krok ve své politice redukování plastů zařadil řetězec Lidl do nabídky nové sáčky k opakovanému použití Green Bags. V prodejnách Lidlu se loni spotřebovalo víc než čtvrt miliardy mikrotenových sáčků. Sáčky pro opakované použití jsou umístěny v úseku ovoce a zeleniny, a to v balení po dvou kusech za 19,90 Kč.
„Nabídka sáčků k opakovanému použití jako alternativy k mikrotenovým sáčkům je dalším krokem v rámci naší celofiremní strategie Reset Plastic. Ta je zaměřená na redukci množství plastů u výrobků našich privátních značek, na které usilovně pracujeme,“ uvedl jednatel Lidlu Michal Farník. Podle zjištění Médiáře podporuje řetězec novinku samplingem, kdy prvních 100.000 sáčků se zdarma rozdává k nákupům nad 500 Kč.
Se „zelenou“ politikou začal Lidl v březnu 2017, kdy zrušil prodeje jednorázových nákupních tašek. Těch přitom v roce 2016 prodal více než 27 milionů kusů. V roce 2018 se pak zavázal k tomu, že nejpozději do roku 2025 sníží množství plastů u výrobků privátních značek o 20 %, a všechny používané plastové materiály budou recyklovatelné.
„Na tomto opatření intenzivně spolupracujeme s našimi dodavateli, kdy u každého jednotlivého výrobku prověřujeme možnosti nahrazení plastového obalu nebo jeho zmenšení. Jako příklad můžeme uvést snížení hmotnosti PET lahví a síly obalové folie u balení šesti kusů nápojů naší privátní značky Saguaro. Tímto krokem uspoříme až 300 tun plastů, tedy více než 10 milionů lahví ročně,“ přibližuje jednatel Farník.
Loni Lidl zrušil prodej jednorázových plastových výrobků, jako jsou kelímky, brčka, příbory nebo vatové tyčinky. Jen úspora u vatových tyčinek, u nichž plast nahradil papír, činí úsporu víc než 21 tun plastu ročně. Dalšími kroky bylo nahrazení těžko recyklovatelného PET sleeve u kefírového a acidofilního mléka papírovou etiketou, snížení tloušťky fólie u vybraných výrobků či zmenšování plastových obalů.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty

Za Alzu bude mluvit Eliška Čeřovská, spoluzakládala CNN Prima News
