Pět nejpodstatnějších světových zpráv z retailu pro vás každý týden vybírá a komentuje Tomáš Krásný z firmy Blue Events, která organizuje výroční Retail Summit a menší specializované konference Retail in Detail. Další novinky najdete na sociální síti LinkedIn – pokud vás zajímají, registrujte se ke členství ve skupině Retail in Detail Community.
Lidl v Belgii testuje click & collect
Řetězec s potravinami Lidl spustil v Belgii ve městech Evere, Hamme and Ekeren tři nová odběrná místa pro online nákupy. Projekt odstartoval 9. října a rok bude fungovat v pilotním provozu. Informoval o tom web ESM. V rámci promování nového způsobu nakupování obdrží zákazníci u těchto objednávek 20% slevu na veškeré ovoce a zeleninu. Lidl si pro ukládání nákupů vybrat systém uzamykatelných skříněk Cubee. U každého supermarketu je nainstalováno 58 přihrádek, jež jsou vhodné k uložení 90% zboží, které nabízí. Objednávky jsou přijímané po celou otevírací dobu a poplatek za vyřízení je 2,99 eur.
Starbucks zavírá v USA svůj e-shop
Globální řetězec kaváren Starbucks se rozhodl zavřít u USA svůj e-shop, v němž prodával balenou kávu, oblíbené sladké sirupy, šálky a hrnky, nádobí pro přípravu kávy a další příslušenství. Rozhodnutí o zrušení e-shopu oznámil Starbucks ke konci srpna, fungovat přestal v neděli 8. října. Mluvčí firmy zdůvodnila ukončení online prodeje tím, že se firma snaží zjednodušit své prodejní kanály. Hlavní důvodem by ale mohl být strach ze sílící e-commerce a vyprazdňování kamenných kaváren. Informaci zveřejnil server NY Times.
Instagram podporuje nakupování
Sociální síť Instagram se pro maloobchodníky pomalu stává přátelštějším prostředím. Aktuálně uzavřela partnerství s e-commerce projekty Shopify a Bigcommerce. Zprávu přinesl web TNW. S novými nástroji si nyní mohou uživatelé koupit inzerované produkty během několika vteřin. Firmy, které chtěly instagram využít k prodeji díky vizuální přitažlivost platformy byly často kritizovány kvůli neschopnosti řádně odkázat na svůj e-shop pod jednotlivými příspěvky. Instagram chce nyní eliminovat nutnost vyhledávání produktu uživatelem. Už loni v listopadu zavedl takzvané nákupní tagy, které nyní vedou na in-app stránku s detailními informacemi o produktu a odtud už může jít uživatel rovnou do e-shopu a svůj nákup dokončit.
Všechno, co jste možná chtěli vědět o Facebooku
Každý má na Facebook svůj názor, jedni jej vidí jako užitečný a zábavný nástroj pro udržení kontaktů s rodinou a přáteli, někdo jej uctívá jako komunikační platformu s hlubokým kulturním významem, jiní jej odmítají. Některé firmy investují nemalé peníze do rozvoje své facebookové komunity, jiné se snaží soustředit na jiné sociální sítě. Pokud chtějí podnikatelé zjistit jak užitečný je Facebook pro jejich byznys, potřebují data a právě přehled kompletních informací o této sociální síti zveřejnil Hootsuite na svém blogu. Obsahuje statistiky uživatelů, demografické údaje, nejnovější trendy i data ohledně využití reklamy.
Ikea prodává nábytek pro zvířata
Ikea nabízí svým zákazníkům vše, co potřebují, aby byl jejich dům domovem, obzvláště v ohledu uskladňování nejrůznějších druhů věcí. Zatím jí ale v nabídce chyběla ucelená řada nábytku pro domácí zvířata. To se nyní rozhodla změnit proto vytvořila speciální kolekci Lurvig, což ve švédštině znamená „chlupatý“. Informaci přinesl web boredpanda. Nová kolekce bude obsahovat vše od dek a pelechů pro psy po kočičí tunely a škrabadla. Kolekce se aktuálně prodává v USA, Kanadě, Japonsku a Francii, v dalších zemích ji nábytkářský řetězec plánuje uvést v březnu 2018.