Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Lidovky.cz mění vzhled i logo

Web Lidových novin zjednoduššil vzhled. Zkouší výškové fotografie. Reklamních pozic ubylo, naopak se zvětšily.

Po šesti letech se výrazně mění vzhled zpravodajského webu Lidovky.cz, spjatého s deníkem Lidové noviny vydavatelství Mafra. Prezentuje se jako vzdušnější, přehlednější, jednodušší. Obměňují i své logo. „Minusky nahrazují verzálky,“ oznamuje Mafra. Pod redesignem jsou autorsky podepsáni vedoucí grafického studia Lidových novin Štěpán Korčiš a projektový manažer Jiří Špaček.

Důraz se podle vedoucího webových Lidovek Radka Kedroně klade na původní zpravodajství a sloupky renomovaných autorů.

Zjednodušená struktura

Hlavní strana si i nadále zachovává základní strukturu tak, aby čtenář při rychlém zhlédnutí získal základní přehled. Po hlavních zprávách následují klíčové rubriky Domov, Svět, Byznys, Kultura a Sport. Zmizely dřívější plochy určené pro lifestylové rubriky, nově mají na hlavní stránce jeden velký blok, který je mixem toho nejlepšího z těchto sekcí. Zmizela také povinná navigační lišta. Čtenář si tak může sám určit, jaké odkazy chce v záhlaví hlavní stránky vidět. Pokud si sám nevybere, systém mu uloží sám ty, které navštěvuje nejčastěji.

„Zkoušíme také odvážnější výškové formáty fotografií. Změn doznaly i samotné články. Kromě modré lišty, která čtenáře v různých obměnách provází celým webem, přibyly medailonky autorů u stěžejních textů. V patičce článku najde čtenář zhuštěný obsah celého webu. Od nejčtenějších článků přes texty, které zatím nečetl, až po fotogalerie dokumentů či stránku vzpomínek na naše padlé vojáky,“ popsal projektový manažer Špaček. 

„Součástí redesignu byla i revize reklamních pozic: zmizely menší reklamní pozice, zůstaly jen velké viditelné formáty, které putují se čtenářem,“ říká obchodní ředitel internetového týmu Mafry Karel Vizinger.

Nové rubriky

Kromě nového vzhledu server přináší i obsahové novinky. Každý večer jeden z editorů publikuje komentovaný výběr hlavních zpráv dne.

Po úspěchu cestovatelského seriálu Češi v cizině spustily Lidovky.cz sérii rozhovorů s Čechy, kteří se prosadili ve světovém byznysu.

Pravidelné sloupky do rubriky Jídlo pod palbou píše každý týden gurmán Roman Vaněk či šéfkuchař Jan Punčochář.

Nový vzhled webu Lidovky.cz. Kliknutím zvětšíte

Nový vzhled webu Lidovky.cz. Kliknutím zvětšíte