Like House posiluje na webu, v televizi znovu porušil zákon

Zájem o reality show se na webu zpětinásobil. Vysloužila si ale druhou výtku regulátora.

Jan Svěcený, Marie Rosecká a Tomáš Běhounek v reality show Like House. Foto: FTV Prima

Jan Svěcený, Marie Rosecká a Tomáš Běhounek v reality show Like House. Foto: FTV Prima

Pětinásobně oproti dubnu narostl zájem o reality show Like House na webu televize Prima. Videa z domu, kde přes týden bydlí a soutěží sedm tiktokerů, na internetu v květnu zaznamenala přes pět milionů přehrání (podle oficiálního měření NetMonitor to bylo 5,1 milionu videoviews), v dubnu to byl milion. „Oblíbenost pořadu Like House zůstává v květnu stabilní a pořad zůstává bezkonkurenční jedničkou ve videoarchivu na webu iPrima,“ komentovala to mluvčí Primy Gabriela Semová.

V květnu ve srovnání se třemi prvními týdny vysílání mírně poklesla sledovanost show v televizi. Prima pořad uvádí od pondělí do pátku od 17.15 na hlavním kanálu. Tam show minulý měsíc sledovalo v průměru 172.000 diváků starších čtyř let při podílu na publiku 8,3 %. Od 19. dubna, kdy série odstartovala, do 7. května činila průměrná sledovanost 197.000 diváků při podílu 9,8 %. Show stále sleduje kolem třiceti tisíc dětí, zároveň také šedesát tisíc lidí nad 54 let. Nejsledovanější květnovou epizodou byla ta z úterý 25. května, kdy pořad vidělo celkem 208.000 diváků (share 9,3 %).

Sledovanost reality show Like House, od 1. do 31. 5. 2021

cílová skupina počet diváků share
4+ 172.000 8,26 %
15+ 141.000 7,21 %
15-54 81.000 10,92 %

Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere, živě TS0-3, ke dni 8. 6. 2021

Reality show Like House sleduje na základě podnětů od diváků také rada pro vysílání, která tento týden upozornila Primu, že pořadem podruhé porušila zákon o vysílání. Tentokrát kritizovala část ze čtvrtka 27. května: „V tomto pořadu, který je vysílaný v odpoledních hodinách a jeho publikem jsou rovněž děti a mladiství, byla otevřeně prezentována sexuální témata a objevovaly se zde sexuálně laděné rozhovory a narážky, které měly potenciál vzbudit v dětech předčasný zájem o sexuální oblast, čímž mohlo dojít k ohrožení jejich mravního vývoje.“

První výtka rady ohledně dvou dubnových epizod směřovala k tomu, že pořad „prezentoval nestřídmou konzumaci alkoholických nápojů nejen jako součást, ale do značné míry i jako podmínku dobré zábavy“.