Největší distributor nealko nápojů ve střední Evropě Mattoni 1873 (bývalé Karlovarské minerální vody) spustila před začátkem prázdnin program, který má restauracím a dalším podnikům z oblasti gastra (on-trade) pomoct vyrovnat se se situací po omezeních kvůli koronaviru. Program zahrnuje jak přímou marketingovou podporu jednotlivých restaurací, tak i celou řadu produktových pobídek. „Léto bude rozhodující. Omezené cestování, malý turistický ruch, omezená návštěvnost či otvírací doba a restrikce. To vše hospodám a restauracím rozhodně neprospívá,“ je přesvědčen Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu Mattoni 1873.
Do portfolia firmy dnes patří i globální značky Pepsi a Schweppes a právě ty spustily program Oživ svůj podnik. V jeho rámci mohou restaurace získat bezplatnou online kampaň cílenou na sociální sítě. „Každý post by měl mít zásah okolo 7.500 lidí v okolí dané restaurace. Počítáme, že do akce zapojíme až 700 restaurací a programem oslovíme celkem pět milionů potenciálních zákazníků,“ tvrdí Michal Šlechta, manažera značky Pepsi. Návštěvnost podniků chce Mattoni 1873, respektive značky Pepsi a Schweppes zvýšit například i se zážitkovými a gastronomickými trucky, jejichž zisky půjdou rovnou majitelům hospod.
Vybavíme, vyměníme, poradíme
Coca-Cola na pomoc znovuotevřeným restauracím a barům připravila uvítací balíčky. Ty zahrnují produkty zdarma či materiály pro vybavení restaurací a zahrádek, jako jsou slunečníky či plotová pole. Současně Coca-Cola HBC nahrazuje svým zákazníkům také například prošlé postmixy za čerstvé a i nadále jim poskytuje dezinfekce a roušky pro jejich zaměstnance v provozech.
„Dopad pandemie na gastronomické provozy je obrovský a spousta podniků nyní bojuje o přežití. Proto chceme naše zákazníky podpořit, jak to jenom bude možné, a pomoci jim restartovat jejich byznys,“ uvedl pro Médiář Radim Panák, ředitel segmentu horeca v Coca-Cola HBC. Dodal, že v rámci podpůrných programů je připravena také speciální nabídka na nákup produktů za zvýhodněné ceny a další akce, které nejsou pouze aktivitou českého bottlera Coca-Cola HBC, ale vycházejí přímo ze spolupráce s mezinárodní značkou Coca-Cola.
Radim Panák také připomíná, že firma poskytovala svým obchodním partnerům podporu průběžně už během jarních měsíců, například formou finančního, personálního a právního poradenství nebo nabízela možnost odkladu splatnosti faktur.
Do kina, na rodinný den i výletní trasy
Na 90 filmových produkcí pod širým nebem, koncerty nebo rodinné dny, k tomu pohlednice z atraktivních česko-slovenských destinací zdarma a limitovaná edice sběratelské turistické známky dostupná v restauracích na výletních trasách. Tím vším chce Kofola podpořit gastronomii a lokální turismus. Takzvaná Kofikina realizuje Kofola ve spolupráci se společností Artinii a svými gastro partnery. Vstup do nich je zdarma, projekce budou během prázdnin postupně rotovat napříč Českem i Slovenskem.
„Už to tady zase voní po bylinkách.“ Kofola zve letní kampaní zpátky do hospůdek
Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Čechách a na Slovensku zmiňuje i další letní aktivitu a sice zapojení Kofoly do kampaně Prague City Tourism s názvem V Praze jako doma. V jejím rámci firma během čtyř víkendů zrealizuje na Střeleckém ostrově a na Výstavišti zábavní Rodinné dny.
Konkurence z pivovarů
Do segmentu nealkoholických nápojů dnes silně promlouvají také pivovary. V jejich aktivitách jsou obecně klíčové především každoroční inovace a rozšiřování nealkoholického, případně nízkoalkoholického portfolia o nové příchutě. Dvojice největších pivovarů Plzeňský Prazdroj a Pivovary Staropramen své „birellové“ a „cool“ novinky představily už brzy na jaře, naopak jednou z posledních novinek je čerstvě představený Zlatopramen Radler 0,0 % s příchutí Mandarinka s jasmínem.
Značka spadající pod Heineken, třetí největší pivovarnickou skupinu na našem trhu, tak rozšířila své stávající nealkoholické portfolio tvořené příchutěmi Citrón, bezový květ a máta nebo Grep a rozmarýn. Bezalkoholové radlery pivovar letos v létě podpoří i kampaní Zlatopramen výzva bod 0,0 vyzývající k abstinenci. Mediamix zahrne online, tištěná média nebo spolupráci s influencery.
V případě alkoholických ciderů Lišácké jablko zase Heineken přidal příchuť Meruňka. Prodává se jako půllitrová plechovka. Novinka, která obsahuje 4,5 % alkoholu a prodává se za doporučenou cenu 21,90 Kč, doplní stávající duo příchutí Hruška a Jablko.