Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Limonády posílají hospodám vybavení, zážitkové trucky i mobilní kina

Značky Pepsi, Coca-Cola i Kofola letos přes léto pomůžou restauracím přilákat zákazníky.

Sada vybavení od Pepsi

Sada vybavení od Pepsi

Sada vybavení od Pepsi

Sada vybavení od Pepsi

Největší distributor nealko nápojů ve střední Evropě Mattoni 1873 (bývalé Karlovarské minerální vody) spustila před začátkem prázdnin program, který má restauracím a dalším podnikům z oblasti gastra (on-trade) pomoct vyrovnat se se situací po omezeních kvůli koronaviru. Program zahrnuje jak přímou marketingovou podporu jednotlivých restaurací, tak i celou řadu produktových pobídek. „Léto bude rozhodující. Omezené cestování, malý turistický ruch, omezená návštěvnost či otvírací doba a restrikce. To vše hospodám a restauracím rozhodně neprospívá,“ je přesvědčen Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu Mattoni 1873.

Bar od značky Schweppes

Bar od značky Schweppes

Do portfolia firmy dnes patří i globální značky Pepsi a Schweppes a právě ty spustily program Oživ svůj podnik. V jeho rámci mohou restaurace získat bezplatnou online kampaň cílenou na sociální sítě. „Každý post by měl mít zásah okolo 7.500 lidí v okolí dané restaurace. Počítáme, že do akce zapojíme až 700 restaurací a programem oslovíme celkem pět milionů potenciálních zákazníků,“ tvrdí Michal Šlechta, manažera značky Pepsi. Návštěvnost podniků chce Mattoni 1873, respektive značky Pepsi a Schweppes zvýšit například i se zážitkovými a gastronomickými trucky, jejichž zisky půjdou rovnou majitelům hospod.

Vybavíme, vyměníme, poradíme

Coca-Cola na pomoc znovuotevřeným restauracím a barům připravila uvítací balíčky. Ty zahrnují produkty zdarma či materiály pro vybavení restaurací a zahrádek, jako jsou slunečníky či plotová pole. Současně Coca-Cola HBC nahrazuje svým zákazníkům také například prošlé postmixy za čerstvé a i nadále jim poskytuje dezinfekce a roušky pro jejich zaměstnance v provozech.

Brandované vybavení od Coca-Coly

Brandované vybavení od Coca-Coly

Brandované vybavení od Coca-Coly

Brandované vybavení od Coca-Coly

Brandované vybavení od Coca-Coly

Brandované vybavení od Coca-Coly

Brandované vybavení od Coca-Coly

Brandované vybavení od Coca-Coly

Brandované vybavení od Coca-Coly

Brandované vybavení od Coca-Coly

„Dopad pandemie na gastronomické provozy je obrovský a spousta podniků nyní bojuje o přežití. Proto chceme naše zákazníky podpořit, jak to jenom bude možné, a pomoci jim restartovat jejich byznys,“ uvedl pro Médiář Radim Panák, ředitel segmentu horeca v Coca-Cola HBC. Dodal, že v rámci podpůrných programů je připravena také speciální nabídka na nákup produktů za zvýhodněné ceny a další akce, které nejsou pouze aktivitou českého bottlera Coca-Cola HBC, ale vycházejí přímo ze spolupráce s mezinárodní značkou Coca-Cola.

Radim Panák také připomíná, že firma poskytovala svým obchodním partnerům podporu průběžně už během jarních měsíců, například formou finančního, personálního a právního poradenství nebo nabízela možnost odkladu splatnosti faktur.

Do kina, na rodinný den i výletní trasy

Kofola na léto přichystala mimo jiné sérii Kofokin

Kofola na léto přichystala mimo jiné sérii Kofokin

Na 90 filmových produkcí pod širým nebem, koncerty nebo rodinné dny, k tomu pohlednice z atraktivních česko-slovenských destinací zdarma a limitovaná edice sběratelské turistické známky dostupná v restauracích na výletních trasách. Tím vším chce Kofola podpořit gastronomii a lokální turismus. Takzvaná Kofikina realizuje Kofola ve spolupráci se společností Artinii a svými gastro partnery. Vstup do nich je zdarma, projekce budou během prázdnin postupně rotovat napříč Českem i Slovenskem.

Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Čechách a na Slovensku zmiňuje i další letní aktivitu a sice zapojení Kofoly do kampaně Prague City Tourism s názvem V Praze jako doma. V jejím rámci firma během čtyř víkendů zrealizuje na Střeleckém ostrově a na Výstavišti zábavní Rodinné dny.

Konkurence z pivovarů

Do segmentu nealkoholických nápojů dnes silně promlouvají také pivovary. V jejich aktivitách jsou obecně klíčové především každoroční inovace a rozšiřování nealkoholického, případně nízkoalkoholického portfolia o nové příchutě. Dvojice největších pivovarů Plzeňský Prazdroj a Pivovary Staropramen své „birellové“ a „cool“ novinky představily už brzy na jaře, naopak jednou z posledních novinek je čerstvě představený Zlatopramen Radler 0,0 % s příchutí Mandarinka s jasmínem.

Nový Zlatopramen Radler 0,0 % s příchutí Mandarinka & jasmín

Nový Zlatopramen Radler 0,0 % s příchutí Mandarinka & jasmín

Značka spadající pod Heineken, třetí největší pivovarnickou skupinu na našem trhu, tak rozšířila své stávající nealkoholické portfolio tvořené příchutěmi Citrón, bezový květ a máta nebo Grep a rozmarýn. Bezalkoholové radlery pivovar letos v létě podpoří i kampaní Zlatopramen výzva bod 0,0 vyzývající k abstinenci. Mediamix zahrne online, tištěná média nebo spolupráci s influencery.

V případě alkoholických ciderů Lišácké jablko zase Heineken přidal příchuť Meruňka. Prodává se jako půllitrová plechovka. Novinka, která obsahuje 4,5 % alkoholu a prodává se za doporučenou cenu 21,90 Kč, doplní stávající duo příchutí Hruška a Jablko.

Cider Lišácké jablko s novou příchutí Meruňka

Cider Lišácké jablko s novou příchutí Meruňka