Komunikační uskupení Lion Communications se rozhodlo se všemi svými agenturami vystoupit z Asociace komunikačních agentur (AKA). Podle něj si počíná v současnosti netransparentně, řekl Médiáři spolumajitel a prezident Lion Communications Martin Štěpánek. Uskupení, které je součástí mezinárodní skupiny Publicis Groupe, zahrnuje na českém trhu agentury Publicis, Publicis PR, Publicis Modem, Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Arc Worldwide a na českém trhu pod ně spadá i agentura Fallon, která pracuje pro Škodu Auto a je mezinárodně členem Publicis Groupe.
„Zdá se nám, že se v AKA dějí v poslední době netransparentní a nejasné věci, ať už jde o podivný odchod mediálních agentur nebo o nevyhlášení cen Agentury roku a Best of Best,“ uvedl Štěpánek. Mediální agentury oznámily před několika týdny, že založí novou asociaci, která pod sebe převezme vedení a financování peoplemetrového výzkumu. K vyhlášení Agentury roku a cen Best of Best mělo letos dojít na závěr mezinárodního festivalu reklamy PIAF, ale den předtím je AKA odložila na neurčito kvůli chybě ve výpočtu.
Štěpánek navíc nezastírá, že se jej dotkl i fakt, že uskupení Lion Communications nemá v současnosti svého zástupce v prezidiu asociace. „Patříme jednoznačně mezi nejsilnější komunikační uskupení na českém trhu. Děláme pro třináct automobilek včetně Škody Auto, pro kterou pracuje Fallon. Jednoduše si myslím, že AKA v současnosti potřebuje víc nás, než my AKA,“ řekl Médiáři. O rozhodnutí z AKA vystoupit už podle svých slov informoval jejího současného výkonného ředitele Michala Charváta.
Štěpánek přitom nevyloučil možný návrat do asociace a zmínil i to, že některé nové trendy, které se v rámci AKA objevují, se mu líbí. „Třeba emancipace nezávislých agentur mi připadá správná a pro trh užitečná. Jsou tam věci, které jsou dobré. Ale jsou tam i věci nejasné a nechci se s nimi smiřovat,“ řekl Štěpánek.
Michal Charvát pro Médiář uvedl, že s Martinem Štěpánkem bude ještě během dnešního dne jednat a informaci o vystoupení Lionu z AKA od něj ještě nemá. „Ale má, ústní i písemnou. U nás už rozhodnutí padlo,“ řekl k tomu Médiáři jednoznačně Štěpánek.
Podle předsedy Charváta došlo v případě Agentury roku ke zdržení kvůli ověření jejich umístění na shortlistech mezinárodních festivalů. „Ne všechny shortlisty jsou volně dostupné a chtěli jsme tyto údaje ověřit, protože soutěž musí být naprosto transparentní, což v minulosti nebývala. Proto jsme oslovili organizátory jednotlivých soutěží, aby nám shortlisty verifikovali, ale ne ke všem jsme se dokázali dostat včas. Aby však měla soutěž relevanci, musíme si být naprosto jistí v kramflecích. A hledáme termín nového vyhlášení a správnou příležitost, která by odpovídala významu soutěže,“ dodal Charvát.