V neděli po osmé začal na televizi Nova nový detektivní seriál z prostředí advokátní kanceláře Dáma a Král. V hlavních rolích Matěj Hádek, Tereza Hofová a Miroslav Donutil. Hlavním scenáristou je Štefan Titka, hlavním režisérem je Vladimír Michálek, producentem Bionaut Vratislava Šlajera, který pro Českou televizi dělal Svět pod hlavou a s Donutilem Doktora Martina.

Lobkowicz nastavuje zrcadlo filmovému diskursu

Lobkowicz si ve Varech vytočil první příčku. Ravak zkouší modelku a Electro World koná dobro. Ben Cristovao předčil unylou slideshow Zelených i s pleťovou maskou na obličeji.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 28. týden 2017

  1. WMC Grey: Točíme pivo (53 %)
    značka: Lobkowicz, klient: Pivovary Lobkowicz
  2. Symbio: Čistě podle sebe (42 %)
    značka: Garnier, klient: L’oréal
  3. Moneyball: Dej druhou šanci svému notebooku (41 %)
    značka, klient: Electro World
  4. Luděk Kříž: Myslete na sebe (36 %)
    značka, klient: Ravak
  5. Intuitive Production: My jsme Zelení (9 %)
    značka, klient: Strana Zelených

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Kamera, klapka, jedem (53 %)

Lobkowitz točil pivo na 52. ročníku KVIFF

Lobkowitz točil pivo na 52. ročníku KVIFF

Na filmovém festivalu v Karlových Varech letos opět nechyběl ani šlechtický pivovar Lobkowicz. Krom zajištění pivního občerstvení se Lobkowicz pustil také do filmové tvorby a během festivalu tak vzniklo sedm krátkých filmů jak jinak než s tematikou oblíbeného moku. Celou akci s názvem Točíme pivo má na svědomí kreativní agentura WMC Grey, štáb v čele s režisérem Janem Chramostou měl na natočení jednotlivých snímků vždy 24 hodin, v průběhu sedmi dní pak vzniklo šest krátkých příběhů Věčný kritik, Křik ticha, Pozor na jazyk, Až do dna!, Na první pohled, a Svět podle ležáka a nakonec jeden delší, který ty předcházející propojil v jeden celek.

Filmy se promítaly již během festivalu vždy v půl desáté večer v Lobkowicz stanu před hotelem Thermal. Projekci předcházela degustace piva, jež bylo inspirací pro ten který snímek a uvedení samotným režisérem.  Filmy se hned druhý den objevily také na Facebooku, kde mohli fanoušci rovněž sledovat živé vstupy z natáčení.

Krátké filmy s nadhledem a bezprostředností reflektují lesk a bídu světa filmových festivalů. Karel Ondrka (falešný nositel Tourettova syndromu z Prostřena) je v roli režiséra přesný a zábavný. A vůbec, talentů za kamerou i před ní je tu hromada!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Filmy nejsou holky, nejde o to, kolik jich za Vary uděláš. A ty, co už tam jednou uděláš, tam nech. I když to s nimi mohlo být na místě fajn.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Tak jsem si myslel, že půjdu včas spát. Je tři čtvrtě na jednu a já zírám na další ‚krátký‘ film. Davide (Suda), máš mě zejtra na svědomí. Ale tohle mluví za vše. Já totiž jen tak něco nedokoukám. Nebudu hledat mouchy v jednotlivých filmech. Tady je karlovarský vítěz.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Do Varů nejezdím právě proto, abych se nemusel koukat na amatérský studentský filmy se špatnejma hercema. Tady to mám naservírovaný až pod nos, ale dokoukat jsem to stejně nezvládl.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Teaser i samotné diela sú komplexným systémom, vhodne napojeným na produkt i fikčný svet karlovarského eventu. Tvorcovia vo svojom magnum opus nemilosrdne nastavujú zrkadlo postnaratívnemu filmovému diskurzu, výsledkom čoho je sofistikovaná apoteóza nadšeneckej kinematografie. Tá v zacyklenom monológu komentuje klišé, na ktorých filmová reč stojí, a zároveň v navrátivšom oblúku kritizuje i samú seba. Divák i auteur splývajú v jedno, percepcia syntézy dvoch pohľadov na film je dôstoným naviazaním na Mukařovského estetické normy, zároveň však dielom prístupným publiku, ktorého dekódovacie systémy môžu byť pod vplyvom moku, ktorý universum kampane spája. Bavím sa, 8/10
Tomáš Hrábek (Symbio)

Když ostatní odpočívají, Honza točí, respekt! Mám-li však být upřímný, tentokrát mne vůbec nezaujal scénář.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

2. Ben proti akné (42 %)

Kosmetická značka Garnier do své digitální komunikace opět obsazuje Bena Cristovao. Digitální kampaň tvoří hero video a série kratších videí v hlavní roli s Benem, který se značkou Garnier spolupracuje už druhým rokem. Letošní komunikace propaguje čisticí produkt Pure 3v1, prostřednictvím kterého Garnier vyzývá mladší cílovou skupinu, aby se nesvazovala konvencemi a dělala věci jinak než ostatní.

„Celá kampaň je postavena kolem odhalení našeho pravého já – toho čistého, co máme uvnitř sebe a co nás dělá krásné navenek. A to jde jen tehdy, když se odhodláme nenapodobovat ostatní a jít proti absurditě některých trendů, které před nás staví společnost a sociální sítě,“ tak shrnuje hlavní myšlenku kampaně kreativní ředitel Symbia Miky Karas. „Je to poprvé, kdy kampaň Garnier není primárně o kráse, ale mluví o nějakém celospolečenském tématu. Komunikace je otevřená, originální a nic nezastírá,“ vysvětluje account manažerka Symbia Veronika Švecová.

Spoty pro Garnier vznikly v rámci první spolupráce agentury Symbio s L’Oréal. Kreativní koncept vzešel ze společného workshopu za účasti Bena Cristovao a jeho týmu. Právě Benovi kampaň vděčí za ústřední hashtag #cistepodlesebe. Tvorbu videí zajistila in-house A/V produkce Symbiograf.

Bena tajně miluju a líbí se mi i tento jeho vzkaz o ‚pravém já.‘ Ach!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Překvapí opravdu někoho, že Ben Cristovao používá pleťovou masku? Nikdy není dost značek, které přesvědčují pubescenty, aby ukázali sebe sama tím, že nepůjdou s davem, ale koupí si jejich produkt.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

‚Jo, jsem to já, s čistící maskou na obličeji‘ je skvělá hláška, která vzbudila velká očekávání, která se ovšem nenaplnila. Vůbec jsem nepochopil, co to ten Ben brmlá. A tu melancholickou hudbu jsem tedy taky nedal. Ale co. Ben je Ben a to bude fungovat.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

To poselství je hlubší než moje ucpaný póry. Ale mladý to z toho určitě vymáčknou.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Ben se snaží o dojáček a obraz mu v tom snad i pomáhá, ale příště prosím srazit stopáž na čtyřicítku. Prospěje to.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Oceňujem lokálny prístup v komunikácii. Hlavne, asi prvýkrát registrujem hrdinu a nie hrdinku v rámci tejto kozemtiky. To brand posúva konečne trochu ďalej. Aj napriek tomu, že žijeme v maskulínnej spoločnosti a všetci chlapáci by si nechali radšej ruky uťať, aby priznali, že o seba pečují, toto je realita. Takže, díky za úprimnosť, Garnier!
Zuzana Kubisová

3.  Pro babi i dědu (41 %)

Agentura Moneyball připravila pro Electro World a Microsoft kampaň s názvem Dej druhou šanci svému notebooku, která poběží během letních prázdnin a v září. „V rámci projektu chceme upozornit na obrovské množství nepoužívaných notebooků v českých domácnostech, které už svým výkonem zákazníkům nestačí a přitom by mohly udělat dobrou službu někomu jinému,“ komentuje projekt managerka Veronika Trčková z agentury Moneyball. Kampaň je komunikována na Facebooku a webu Electro World.

Během kampaně bude možné ve vybraných prodejnách nebo při nákupu nového notebooku přes e-shop Electro Worldu odevzdat starší notebook, který přes neziskový spolek Moudrá Sovička poputuje k jednomu z vybraných seniorů. Neziskovka navíc zajistí servis a pomůže s radami, jak zařízení co nejlépe využívat. Spolek navíc na podzim otevírá v Praze speciální Centrum digitálního vzdělávání pro seniory.

Komunikační kampaň je postavena na reálných seniorech – budoucích uživatelích notebooků, kteří vyprávějí své příběhy. Proč počítač potřebují a k čemu by jej využili. „Myšlenka darovat starší funkční notebook někomu, kdo jej dále využije, je vynikající,“ říká paní Štosková, jedna ze zájemkyň o použitý notebook.

Tohle je moc milé. Hezká myšlenka a civilní, minimalistické zpracování.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

To jim opravdu půjčili notebook pro potřeby natáčení toho videa, pak jim ho sebrali a teď mi ukazujou, jak se jim bude hodit ten můj? To je ryzí vyděračství!
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

A jaká je ta nabídka? Když dáš starý notebook, dostaneš slevu na nový? To by bylo asi ok, ale to tam nikde nevidím. Jinak je ta myšlenka hezká, ale dotáhnul bych to. I design. Vypadá to trochu, že to cílí na důchodce a to asi ne, že?
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Dobrá myšlenka, která by si zasloužila lepší exekuci.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Super nápad, ktorý by si zaslúžil sviežejšie prevedenie. Kampaň predsa necieli na ďalších dôchodcov!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Babičky jsou roztomilé a myšlenka je to bohulibá, o tom žádná. Ta hudba mi tam vůbec nesedí, je to samohrajka, jinak příjemný průměr.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Verím, respektíve poznám z môjho okolia, že i seniori aktívne žijú v online svete a to je skvelé. Uľahčuje im to socializáciu, ktorá je v ich životnej fáze častokrát veľmi náročná. Zmysluplný projekt. Avšak, môže mi niekto prosím vysvetliť, prečo to je natočené ako ďalšia sága ‚Teleshopping útočí‘?
Zuzana Kubisová

4. Ravak zanevřel na maskota (36 %)

https://www.youtube.com/watch?v=rKG-E3hba-k https://www.youtube.com/watch?v=Ata9Wcnby9w

Koupelny Ravak přichází s první imageovou kampaní, v níž dávají sbohem animovanému žabákovi. Místo maskota zastupuje modelka Nikol Petruželová. Kampaň poběží do konce srpna a to na kanálech TV Nova, k vidění budou 10 a 20 sekundové spoty. Reklamy mají dvě verze. Jedna je zaměřená na koupání zatímco druhá chce oslovit ty, co preferují sprchu.

Součástí kampaně jsou také printy, které budou otištěné v lifestylových a designových magazínech. Do konce roku pak budeme kampaň od  Ravaku vídat na on-line bannerech. Na zeleného žabáka však v Ravaku zcela nezanevřeli, dále se bude objevovat v produktových reklamách a na prodejnách.

Kreativu kampaně vymyslel Petr Sobek, vítěz tendru ze začátku letošního roku. Spoty vznikly v produkci Luďka Kříže, na režii se kromě Sobka podílel také Jakub Vlachynský, kameru měl na starost Filip Marek, hudbu Michal Šupák a střih Petr Staněk. Kampaň poběží nejen v ČR, ale také v ostatních evropských zemích, kde Ravak působí.

Nevím, jak vypadám při koupání či sprchování, ale určitě ne tak oduševněle. Filmaři by se také měli zamyslet nad výměnou obrazového klišé, které se jmenuje ‚hlazení stébel trávy.‘ Čekala jsem, kdy vykoukne žabák a něco zakváká, docela mi ten štramák chybí!
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

K silnějšímu propojení s dosavadní komunikací značky by pomohlo, kdyby z hrany vany do vody skočila macatá oslizlá zelená žába. Tak by si člověk aspoň něco zapamatoval.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

Já chápu, že žabák byl už těžce za zenitem, ale byl to výraznej symbol. A spojení s modelkami? Give me a break.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Piánko, líbivý zpomalený záběry, naleštěný makro detaily, nulovej děj… Je tam zkrátka všechno, co musí správná nudná reklama mít. Včetně stupidního claimu. Ale ksichtík má ta paní líbivej.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Generická imidžovka s veľakrát videným nápadom, ktorý musel prísť na brainstormingu ako prvý a všetci ho s kľudom schválili. Exekučne prevedené so cťou, ale nikomu to dekel neodpáli.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Žabáka je škoda, marně jsem doufal, že už to někdy konečně pořádně rozjede. Řemeslo cajk, set up pěkný. Tohle rozhodně neurazí.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

Príjemná zmena pre image značky, hlavne v TV. Určite prospeje predajom. Printy však ešte zaostávajú. Produkty Ravak získali niekoľké prestížne ocenenia za design, i medzinárodné. Ich komunikácia by mala držať krok… svetový.
Zuzana Kubisová

5. Volební klání začíná (9 %)

Zelení vyrazili do boje o křesla v Poslanecké sněmovně. Jejich letošní kampaň podpírají tři hlavní pilíře, moderní stát, příroda a jistota s bezpečím. Cílem strany je získat 6 – 8 % voličů a to i z řad lidí, kteří Zelené tradičně nevolí. Volební kampaň přišla Zelené na 12 milionů korun a bude k vidění v MHD a v nádražních prostorech, v tisku především v titulech Respekt či Epocha i na internetu v prostředí sociálních sítí. Za kreativou kampaně stojí Intuitive Production.

‚Milá Zuzanko, přeji ti, abys měla život, jak má být.‘ Strategicky je to od zelených vlastně správně – prezentovat se jako strana pro současné rodiny, které tíhnou k udržitelnému životnímu stylu. Proč ale pro toto sdělení zvolili formu slideshow? Proč nepožádali o pomoc nějakého profíka?
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

U hodnocení volebních spotů je vždycky těžký oddělit formu (kvalita spotu) od obsahu (mám/nemám stranu rád). Zelení v minulosti formou překonávali obsah. Obsah zmizel, když slíbili nemluvit o tématech, kvůli kterým je jejich voliči (třeba já – takže jsem neobjektivní) volili. Forma zmizela, když vsadili na miminko a fotobanku.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)

To si ze mě děláte srandu, že jo? Já vás volim dvacet let v kuse a vy mi začnete servírovat tohle? S tímhle se do parlamentu nedostanete ani náhodou.Byli jste pro mě tak trochu rebelové, kteří ‚chalengují‘ establishment a teď se stáváte stranou hesel. Bezpečí, jistoty, moderní stát? Promiňte, to jsou ale kecy.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)

Já z toho taky zezelenal. Naštěstí pomohl Kinedryl. Xtá varianta rozhejbanejch fotek ze shutterstocku funguje líp než prst do krku.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Lepšie videá strihá dokonca i Pavel Novotný, na mobile počas kadenia.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Kdo seje fotobanky, sklízí glaciál! Lidičky, neblázněte… Takovému návalu zkoprnělého štěstí už dneska neuvěří ani stará Blažková.
Jakub Hussar (Trinity Pictures)

A jeje! Zelení, alebo Zelenáči? I recyklácia obrázkov z image banky by sa dala asi zmysluplnejšie a efektívnejšie využiť.
Zuzana Kubisová

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.