Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Lokální televize před volbami nepřípustně pomáhala Babišovi

V říjnu šel týden ve smyčce rozhovor s šéfem hnutí ANO o politice.

Andrej Babiš na tiskové konferenci několik dní před volbami. Foto: Profimedia.cz

Andrej Babiš na tiskové konferenci několik dní před volbami. Foto: Profimedia.cz

Rada pro vysílání pokárala provozovatele severomoravského lokálního programu LTV Plus (provozuje i tamní televizní síť) za porušení vysílacího zákona před podzimními parlamentními volbami. Dopustil se ho, když od 5. října ráno po celý týden točil šestihodinovou smyčku včetně rozhovoru s majitelem Agrofertu Andrejem Babišem. Ten byl jedním z kandidátů do voleb a v pořadu mluvil o politice.

„Bylo v rámci rozhovoru, byť nebyl v pořadu prezentován jako osoba politicky činná, ale pouze jako majitel skupiny Agrofert, umožněno vyjadřovat se k politickým tématům a prezentovat program politického hnutí ANO 2011. V předmětném pořadu byly dále zařazeny záběry z akcí v rámci předvolební kampaně tohoto politického hnutí. V rámci období před volbami do Poslanecké sněmovny 2013 se přitom jednalo o jedinou osobu politického prostředí, která byla do předmětného pořadu a do vysílání daného programu pozvána,“ kritizují radní.

Firmu LTV Plus, kterou různými díly vlastní prostřednictvím společnosti B plus Oldřich Burger, Milan Otisk a Martina Ščepková a Ivo Burger, proto rada pokárala za porušení zákonné povinnosti dbát objektivity a vyváženosti a nezvýhodňovat žádnou stranu. Formálně si rada v takových případech vyžádá, aby stanice do týdne zjednala nápravu, prakticky to je ale nemožné, a sankce bývá v praxi nulová.