Loňský rok se pivovarům hospodářsky podařil

Heineken ČR prodal loni 2,3 milionů hektolitrů piva a ciderů, na českém trhu z toho skončilo 1,7, milionu hektolitrů. Nejúspěšnější značkou piva byly Krušovice, ze ciderů to byl loni na trh uvedený Strongbow. Heinekenu u nás patří pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno. „Chceme hrát i nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ konstatovala generální ředitelka Heineken ČR Zuzana Železníková. Úspěšný rok má společnost za sebou i díky investicím ve výši 160 milionů do technologií a do bezpečnosti zaměstnanců. Největší částka – 100 milionů – putovala do pivovaru v Krušovicích, kde Heineken pořídil novou balící linku plechovek a myčky lahví. 50 milionů se investovalo do Starobrna na nové automatizované oddělení přetlačných tanků. Velké Březno obdrželo 12 milionů především na vybudování nového chlazení v ležáckém sklepě. 

Nejúspěšnější ze ciderů skupiny Heinek byl Strongbow

Nejúspěšnější ze ciderů skupiny Heinek byl Strongbow

Heineken v loňském roce exportoval do zahraničí 0,6 milionů hektolitrů piva, nejsilnějšími odběrateli bylo Slovensko, Švédsko, Rusko, Rakousko a Německo. Nejlépe se v exportu dařilo opět Krušovicím, především na ruském trhu, úspěšné byly ale i značky Březnák, Zlatopramen nebo Starobrno. 

Pivovary mají za sebou úspěšný rok, co se hospodářských výsledků týče

Pivovary mají za sebou úspěšný rok, co se hospodářských výsledků týče

Investicím do technologií sice fandím, ale ráda bych se dověděla více o investicích do bezpečnosti zaměstnanců.
Monika Hrubalová

Jsme pivní velmoc, je fajn, že se daří. Bylo by ovšem skvělé, kdybychom se taky někdy prosadili i v nějaké jiné disciplíně.
Barbora Krásná (Blue events)

Rok 2015 byl z hlediska vývozu a domácí konzumace úspěšný i pro ležák Pilsner Urquell. Do zahraničí se ho meziročně vyvezlo o 4,5 % více než v předchozím období, konkrétně 792 hektolitrů. Nejvíce ho odebírali Německo, Slovensko, Polsko, Itálie, přes ekonomickou krizi dokonce i Řecko a nárůst přišel v Izraeli. Prodeje vzrostly o 84 % v Jižní Koreji, poprvé ho odebírala také Čína. Dvě třetiny exportu se podle Václava Berky, sládka Plzeňského Prazdroje, vyvážejí ve skleněných lahvích. Novinkou je ovšem zájem o pivo v tancích. V září byla otevřena tankovna v Miláně, déle fungují tankovny na Slovensku, v Anglii nebo v Rakousku. „K úspěšné propagaci jsme využili světovou výstavu EXPO 2015 v italském Miláně, kde se plzeňský ležák čepoval v České hospodě z osmi pětisetlitrových tanků. Návštěvníci Českého pavilonu vypili doplňovaných 190 tanků po 500 litrech, což představuje 190 tisíc načepovaných půllitrů,“ doplňuje Václav Berka. 

K větší spotřebě pomohlo i hokejové mistrovství světa, které Pilsner propagoval

K větší spotřebě pomohlo i hokejové mistrovství světa, které Pilsner propagoval

Celkový prodej originálního plzeňského ležáku doma i v zahraničí překonal hranici 2 milionů hektolitrů. Objemy prodeje plzeňského ležáku se zvedly na českém trhu o 11,5 % a to ve všech druzích balení. Za zmínku stojí například 7% nárůst konzumace čepovaného piva, na kterém se podílejí jak sudy, tak tankové pivo. Pivovar přičítá zvýšení prodejů mimo jiné také speciální edici plechovek s obrázky hráčů českého hokejového týmu u příležitosti jarního hokejového mistrovství světa. 

Dobrý nápad s fotografiemi hráčů českého hokejového týmu.
Monika Hrubalová

Z hlediska vybavenosti tanky prý patříme na přední místo na světě. Naštěstí jde o pacifistické pivní tanky, které přispívají nejen k růstu spotřeby piva a hlavně ke konzumaci jeho vyšší nepasterované kvality. Takže vývozu těchto tanků a tankoven určitě držím palce!
Barbora Krásná (Blue events)