Heineken ČR prodal loni 2,3 milionů hektolitrů piva a ciderů, na českém trhu z toho skončilo 1,7, milionu hektolitrů. Nejúspěšnější značkou piva byly Krušovice, ze ciderů to byl loni na trh uvedený Strongbow. Heinekenu u nás patří pivovary Krušovice, Starobrno a Velké Březno. „Chceme hrát i nadále klíčovou roli v rozvoji českého pivního trhu a jsem přesvědčená, že na to máme nejen kvalitní značky, ale především správné lidi, kteří stojí za jejich výrobou, rozvojem, prodejem a podporou,“ konstatovala generální ředitelka Heineken ČR Zuzana Železníková. Úspěšný rok má společnost za sebou i díky investicím ve výši 160 milionů do technologií a do bezpečnosti zaměstnanců. Největší částka – 100 milionů – putovala do pivovaru v Krušovicích, kde Heineken pořídil novou balící linku plechovek a myčky lahví. 50 milionů se investovalo do Starobrna na nové automatizované oddělení přetlačných tanků. Velké Březno obdrželo 12 milionů především na vybudování nového chlazení v ležáckém sklepě.

Nejúspěšnější ze ciderů skupiny Heinek byl Strongbow
Heineken v loňském roce exportoval do zahraničí 0,6 milionů hektolitrů piva, nejsilnějšími odběrateli bylo Slovensko, Švédsko, Rusko, Rakousko a Německo. Nejlépe se v exportu dařilo opět Krušovicím, především na ruském trhu, úspěšné byly ale i značky Březnák, Zlatopramen nebo Starobrno.

Pivovary mají za sebou úspěšný rok, co se hospodářských výsledků týče
Investicím do technologií sice fandím, ale ráda bych se dověděla více o investicích do bezpečnosti zaměstnanců.
Monika Hrubalová
Jsme pivní velmoc, je fajn, že se daří. Bylo by ovšem skvělé, kdybychom se taky někdy prosadili i v nějaké jiné disciplíně.
Barbora Krásná (Blue events)
Rok 2015 byl z hlediska vývozu a domácí konzumace úspěšný i pro ležák Pilsner Urquell. Do zahraničí se ho meziročně vyvezlo o 4,5 % více než v předchozím období, konkrétně 792 hektolitrů. Nejvíce ho odebírali Německo, Slovensko, Polsko, Itálie, přes ekonomickou krizi dokonce i Řecko a nárůst přišel v Izraeli. Prodeje vzrostly o 84 % v Jižní Koreji, poprvé ho odebírala také Čína. Dvě třetiny exportu se podle Václava Berky, sládka Plzeňského Prazdroje, vyvážejí ve skleněných lahvích. Novinkou je ovšem zájem o pivo v tancích. V září byla otevřena tankovna v Miláně, déle fungují tankovny na Slovensku, v Anglii nebo v Rakousku. „K úspěšné propagaci jsme využili světovou výstavu EXPO 2015 v italském Miláně, kde se plzeňský ležák čepoval v České hospodě z osmi pětisetlitrových tanků. Návštěvníci Českého pavilonu vypili doplňovaných 190 tanků po 500 litrech, což představuje 190 tisíc načepovaných půllitrů,“ doplňuje Václav Berka.

K větší spotřebě pomohlo i hokejové mistrovství světa, které Pilsner propagoval
Celkový prodej originálního plzeňského ležáku doma i v zahraničí překonal hranici 2 milionů hektolitrů. Objemy prodeje plzeňského ležáku se zvedly na českém trhu o 11,5 % a to ve všech druzích balení. Za zmínku stojí například 7% nárůst konzumace čepovaného piva, na kterém se podílejí jak sudy, tak tankové pivo. Pivovar přičítá zvýšení prodejů mimo jiné také speciální edici plechovek s obrázky hráčů českého hokejového týmu u příležitosti jarního hokejového mistrovství světa.
Dobrý nápad s fotografiemi hráčů českého hokejového týmu.
Monika Hrubalová
Z hlediska vybavenosti tanky prý patříme na přední místo na světě. Naštěstí jde o pacifistické pivní tanky, které přispívají nejen k růstu spotřeby piva a hlavně ke konzumaci jeho vyšší nepasterované kvality. Takže vývozu těchto tanků a tankoven určitě držím palce!
Barbora Krásná (Blue events)

Kaspen mění majitele. Agenturu kupuje Tomáš Kopečný, vlastník S5IVE

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou
