Jako každý rok: newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat jen v pondělí.

Loosers slaví 10 let existence třemi novými klienty

Agentura získala značky Madeta, Jojo Mixle Pixle od Nestlé a znovu Cambridge Weight Plan. Do budoucna se třicetičlenný tým Loosers zaměří na další posílení strategického zázemí.

Oslava 10 let agentury Loosers

Oslava 10 let agentury Loosers. Kliknutím zvětšíte

Tři nové klienty získala agentura Loosers. Pro jihočeskou mlékárnu Madeta připravila kampaň produktu Tvaroh s jogurtem, která běží od června, stejně jako kampaň značky Jojo Mixle Pixle dalšího klienta Nestlé. A po dvouleté pauze se k Loosers vrací značka výživového programu Cambridge Weight Plan. V případě Nestlé se agentura už stará o značky Nescafé, Yes!, Purina ProPlan a Purina Friskies. Pracuje pro Letiště Praha, mBank, RaiffeisenBank, ČSOB, Palladium, Vinolok, jesenický pivovar Holba či liberecké Pe-po. Novinky přicházejí v roce, kdy si Loosers připomínají 10 let své existence.

Agenturu v roce 2009 založili Iva Bízová, Helena Šídová a Pavel Bureš. V průběhu dekády vyrostl tým desetinásobně, dnes zaměstnává třicítku lidí. V programu stáží nazvaném Loosers Farm se agentura věnovala desítkám juniorů, kteří se později vydali i do ostatních agentur, v některých případech na klíčové posty - Peter Mižík je digital group supervizor ve Wavemakeru, Martin Zdražil spolumajitelem Brain One, Matouš Fridrich kreativním ředitelem Triadu, Kateřina Judová head of social media ve Fuse, Jana Bauerová senior art director v Kaspenu. K původnímu triu zakladatelů Loosers jako spolumajitel posléze přibyl Jakub Kesl, jemuž agentura v roce 2018 nabídla za jeho přínos vlastnický podíl. Kesl nyní po šesti letech ve firmě vlastní 10 % (Bízová má 38 %, Šídová 31 %, Bureš 21 %) a působí jako project director. Agentura loni zvedla obrat na 44 milionů Kč ze 30 milionů rok předtím.

Čtyři spolumajitelé agentury Loosers

Čtyři majitelé agentury Loosers: zleva Iva Bízová, Pavel Bureš, Helena Šídová, Jakub Kesl

Během desítky let se rozšiřoval také záběr agentury - ke kreativnímu základu se během let přidal klientský servis, specialisté na digital, inhouse produkce a pro foto a video vlastní tým i ateliér. Mezi klienty Loosers patří velké korporace i regionální značky, pracují pro ně v Česku i v zahraničí, přičemž s většinou klientů agentura spolupracuje dlouhodobě. Většině klientů zároveň poskytují strategický servis a na budování ještě silnějšího strategického zázemí se Loosers chtějí do budoucna zaměřit. „Osvědčilo se úzké propojení s marketingovými týmy klientů – například u spolupráce s Letištěm Praha či mBank, díky kterému nyní agentura funguje jako strategický partner brand manažerů na denní bázi. V tomto ohledu zafungovala i restrukturalizace agentury do brandových týmů složených z kreativců, projektových manažerů a digitálních specialistů, kteří se dlouhodobě starají o stejné značky a klienty,“ přibližuje Iva Bízová, spolumajitelka a kreativní šéfka.

„Chleba se začne lámat po třech letech“

Creative CEO Loosers Iva Bízová se dělí o své klíčové zkušenosti z budování agentury na zelené louce

  • Dobře si vyberte partnery. Pokud si jimi nejste stoprocentně jistí, jděte do toho raději sami.
  • V personální oblasti nedělejte kompromisy. Je lepší si o chvíli déle počkat, než přijmout někoho, kdo vám udělá problém v týmu i u klienta.
  • Obklopujte se lidmi, kteří jsou chytřejší než vy.
  • Dávejte příležitost mladým talentům. Vychovávejte nástupce, i kdyby měli nakonec odejít do jiné firmy. Když sílí celý trh, sílí i vaše firma.
  • Prvním člověkem, kterého zaměstnáte, ať je účetní. Vy se věnujte strategii, kreativitě a rozvoji firmy.
  • Vybírejte si lidi, se kterými budete spolupracovat, nejen na straně dodavatelů, ale i na straně klientů. Bez dobrých parťáků dobré kampaně nevzniknou. Při výběru partnerů neřešte jen profesionální stránku, ale i lidskost a slušnost.
  • Obchodní partnery, kteří fungují, si hýčkejte a pracujte s nimi dlouhodobě.
  • Snažte se, aby vaše firma rostla kontinuálně a pozvolna. Personálně i obratově. Skokový růst ji může paralyzovat.
  • Buďte skromní, reinvestujte minimálně 70 % zisku a tvořte si rezervy.
  • První, kdo musí pocítit, že se vám daří, je tým.
  • Nejásejte, když se vám daří první tři roky. Po tuto dobu žijete z kontaktů a kreditu z minulosti. Chleba se začne lámat po třech letech.
  • Nedělejte scamové projekty a kampaně, vyhrávejte ceny za reálné projekty.
  • Naučte se říkat ne. Už na začátku si vybírejte, pro koho chcete pracovat a odmítejte nesmyslná zadání a tendry.
  • Svá rozhodnutí mějte podložená zdravým selským rozumem. Věřte své intuici.

Mezi nejvýznamější kampaně a spolupráce Loosers patřily virální kampaně SuperVáclav pro Active24 a Dvojníci pro CZ.NIC, náborové kampaně pro Škoda Auto, několik celoevropských kampaní pro Nescafé Azera a Purina Friskies, dlouhodobý koncept pro značku prémiových koňaků Rémy Martin, rebranding značky Tesco Mobile, nový komunikační koncept mBank či destinační kampaň pro Letiště Praha, CzechTourism, Prague City Tourism a Středočeskou centrálu cestovního ruchu vytvořená pro pokrytí newyorského metra.

Nejvýznamější kampaně Loosers

Active24: SuperVáclav (2011)

CZ.NIC: Dvojníci (2011)

Purina Friskies (Nestlé): Hravé příběhy

CzechTourism: No spoilers, see it live