V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Louis Vuitton udělal historický obchod za 375 miliard, kupuje Tiffany

Největší subjekt na trhu luxusních značek chce dobýt segment, kde ještě není číslem jedna.

Budova Tiffany. Photo by Jan Kaluza on Unsplash

Budova Tiffany. Photo by Jan Kaluza on Unsplash

V luxusní branži padl historický rekord – v tentýž okamžik, kdy se v Německu odehrála loupež století, při které si zloději z drážďanské klenotnice Grünes Gewölbe odnesli šperky za miliardu eur, oznámila skupina LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), že za 16,2 miliard dolarů (přes 375 miliard Kč) převezme amerického výrobce šperků Tiffany.

LVMH dosud v oblasti šperků nebyla příliš silná, respektive je to spolu s hodinkami jediný segment luxusních výrobků, kde firma není hlavním hráčem. Poslední akvizici, kterou na trhu šperků učinila, byl přitom před osmi lety nákup značky Bvlgari. Aktuálním nákupem by skupina LVMH měla posílit svůj podíl na světovém trhu šperků na zhruba 20 %, což je skoro stejně, jako činí tržní podíl současné jedničky trhu firmy Richemont (vlastní mimo jiné značku Cartier).

Nový vlastník chce značce Tiffany vrátit její lesk. Příjmy této luxusní značky založené v roce 1837 se v poslední době nevyvíjely příznivě, a to především v důsledku nižšího zájmu turistů jako hlavní zákaznické skupiny. Tiffany má po celém světě přes 300 obchodů, včetně pražské pobočky v Pařížské ulice, a globálně zaměstnává víc než 14.000 lidí.

„Tiffany by mohla být vysoce komplementární značka v luxusním portfoliu LVMH a to proto, že Tiffany má širší zákaznickou základnu než Bulgari s vyšším podílem cenově dostupnějších stříbrných šperků,“ komentoval pro The Guardian akvizici Rogerio Fujimori, analytik Royal Bank of Scotland. „Můžeme očekávat agresivní marketing a spolupráci se zajímavými designéry, kde má LVMH z čeho vybírat,“ přidává svůj pohled Anusha Couttigane, analytička módy a luxusního zboží z poradenské agentury Kantar.