Lvy z Cannes letos do Čech vezou Geometry a Y&R

Práce na letošní mezinárodní festival kreativity přihlásilo 11 subjektů, uspěly dvě agentury. Čeští Young Lions na trofej nedosáhli, nicméně duo v kategorii PR získalo uznání poroty.

V soutěži mezinárodního reklamního festivalu Cannes Lions letos z Česka uspěly dvě agentury, a to Geometry Prague a Y&R Prague. Obě si přivezly pro jednom stříbru a třech bronzech. Pouze tyto dvě agentury se z Česka dostaly na shortlisty - Youngové měli v užším výběru 19 přihlášek, Geometry 14.

Češi letos do Cannes poslali celkem 166 přihlášek, o čtyři víc než loni. Z toho Y&R jich měla v soutěži plných 96, nejvíc, stejně loni i předloni. Geometry poslala 31 přihlášek, McCann Prague 13, Havas Prague 7, Isobar 7, OMS Production 6, Mustard 2, po jedné Ogilvy, Lasvit, PHD a Lumír Kajnar.

Hmatové rukavice zaujaly hned tři poroty

Geometry brala všechna čtyři ocenění za svou práci na kampani Touching Masterpieces pro společnost Neurodigital Technologies a Nadaci Leontinka. Kampaň brala stříbro a bronz z kategorie Digital Craft, bronz z kategorie Health & Wellness (podkategorie Use of Technology) a bronz z kategorie Innovation. Všechny ceny ji vynesly hmatové rukavice, jimiž agentura ve zmíněné kampani zpřístupnila nevidomým sochy.

Propagační list kampaně Touching Masterpieces od Geometry Prague

Propagační list kampaně Touching Masterpieces od Geometry Prague. Kliknutím zvětšíte

Printy pro Reportér, video pro Post Bellum

Pražská Young & Rubicam si stříbro v kategorii Print & Publishing vysloužila za sérii tiskových inzerátů pro časopis Reportér. Tři printy se zaměřily na rasismus, neonacismus a válku. Za ně pak agentura dostala ještě dva bronzy v kategorii Industry Craft. Třetí svůj bronz pak má za spot pro projekt Paměť národa neziskové organizace Post Bellum, a to z kategorie Film Craft.

Y&R Prague pro magazín Reportér: Questioning Neo-nazism

Y&R Prague pro magazín Reportér: Questioning Neo-nazism

Y&R Prague pro magazín Reportér: Questioning Radicalism

Y&R Prague pro magazín Reportér: Questioning Radicalism

Y&R Prague pro magazín Reportér: Questioning War

Y&R Prague pro magazín Reportér: Questioning War

Celkově bylo v letošní soutěži v Cannes 32.372 z celého světa, předchozí rok to bylo 41.170 (při uvážení nové struktury, kterou soutěž letos zavedla, činilo srovnatelné číslo 32.753 přihlášek). Shortlistovaných přihlášek bylo celkem 3.420 - nejvíc jich měly USA (979), Velká Británie (278), Brazílie (243), Německo (178) a Francie (174), Česko bylo 24. v pořadí. Na shortlist se tedy dostalo něco přes 10 % prací. V případě Česka to bylo 20 % (33 ze 166 přihlášek).

České přihlášky v Cannes Lions

Podle počtu českých přihlášek byl letošní rok druhým nejsilnějším za posledních pět let.

  • 2014: 129
  • 2015: 126
  • 2016: 248
  • 2017: 162
  • 2018: 166

Přihlášky letos poslalo celkem 11 českých agentur, respektive tvůrců.

  • Y&R Prague: 96
  • Geometry Global: 31
  • McCann Prague: 13
  • Havas Prague: 7
  • Isobar: 7
  • OMS Production: 6
  • Mustard: 2
  • Ogilvy: 1
  • Lasvit: 1
  • PHD: 1
  • Lumír Kajnar: 1

České práce na shortlistech

V roce 2018 se na shortlisty dostalo celkem 33 českých přihlášek, z toho 19 měli Y&R a 14 Geometry.

  • Print & Publishing: 3 (3 Y&R pro Reportér)
  • Direct: 1 (Y&R pro Mamma Help)
  • Brand Experience & Activation: 2 (2 Geometry pro Neurodigital)
  • Design Lions: 2 (2 Geometry pro Neurodigital)
  • PR: (2 Y&R pro Českou spořitelnou, Neratov)
  • Film Craft: (Y&R pro Post Bellum, Paměť národa)
  • Innovation: 1 (Geometry pro Neurodigital)
  • Health & Wellness: 7 (6 Geometry pro Neurodigital, 1 Y&R pro Mamma Help)
  • Industry Craft: 10 (10 Y&R pro Reportér)
  • Digital Craft: (3 Geometry pro Neurodigital)
  • Sustainable Development: (Y&R pro Českou spořitelnou, Neratov)

Zdroj: Cannes Lions

Čeští Young Lions letos bez trofeje

Letošní česká delegace Young Lions v Cannes

Letošní česká delegace Young Lions v Cannes. Zleva Adam Citta, šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust, dole Kristýna Čejdová, Katka Pokorná, nahoře Přemysl Adamec, Václav Krbůšek, sedící Anežka Svobodová a Barbora Ballková, vedle nich Tomáš Hrábek, Nikola Foktová, šéf a majitel Lionhearted René Jež, šéfka a spolumajitelka Ogilvy PR Dita Stejskalová, Eva Raimanová, Honza Marcinek

Součástí výroční akce ve francouzském Cannes bylo tradičně celosvětové klání národních vítězů soutěže dvojic mladých marketérů do 30 let nazvané Young Lions. Stejně jako v národních kolech, i v Cannes se soutěží během jediného dne - v rámci 24 hodin soutěžící zadání obdrží a musejí ho zpracovat a odevzdat. Celkem 460 dvojic letos soutěžilo celkem v sedmi kategoriích, a to Print, PR, Media, Marketer, Design, DigitalFilm.

Česko, kde má soutěž Young Lions v režii firma Lionhearted Reného Ježe, letos reprezentovala čtyři dua. V kategorii Print to byli Nikola FoktováAdam Citta z Kindred Group, v kategorii PR Anežka SvobodováPřemysl Adamec z Ogilvy, v kategorii Media Kristýna Čejdová (ČSOB Penzijní společnost) a Eva Raimanová (VS Hosting) a v kategorii Digital (dřív Cyber) Václav KrbůšekMartin Hrábek ze Symbia, kteří v národním kole vyhráli už podruhé. V Cannes se ani jedna ze čtyř českých dvojic na první tři příčky nedostala, nicméně tým Print byl na shortlistu a tým PR si vysloužil zvláštní uznání poroty.

Kdo Young Lions vyhrál? V kategorii Print byly na stupních vítězů první Německo, druhá Kanada, třetí Nizozemsko, v kategorii PR první Čína, druhá Francie, bronz nebyl udělen, v kategorii Media Nizozemsko, Bělorusko a Mexiko, v kategorii Marketer Portugalsko, Indie a Austrálie, v kategorii Design Kolumbie, Portugalsko a Rusko, v kategorii Digital Kostarika, Francie a Mexiko a v kategorii Film Dánsko, Norsko a Rusko.

Mladí lvi ve videu Barbory Ballkové

Cannes Lions budou 11. října v Praze 

Všichni, kteří se z jakéhokoli důvodu nemohli zúčastnit nejvýznamnější akce v oboru komunikace, Cannes Lions, dostanou příležitost 11. října přímo v Praze. Firma Lionhearted přiváží ty nejvýznamnější světové marketéry a tvůrce, aby sdíleli ty nejchytřejší marketingové myšlenky, kampaně a trendy roku 2018 a poskytli silné insighty a inspiraci, jak se lépe připravit na výzvy, které marketéry, média a agentury čekají v roce 2019.

Po získávání zkušeností v prvních dvou ročnících akce se v Lionhearted rozhodli posunout Cannes in Prague na novou úroveň. René Jež, zakladatel Lionhearted, říká: „Skvělá kreativní řešení přinášejí firmám lepší byznysové výsledky a považujeme za důležité, dát našemu trhu možnost taková řešení vytvářet. Cannes in Prague tvoříme s myšlenkou podpory růstu značek našich zadavatelů a dává nám velký smysl učit se od těch nejlepších.“

Kateřina Pokorná z Lionhearted dodává: „Letos jsme v Cannes vedli rozhovory s mnoha předními světovými tvůrci, reklamními legendami i šéfy marketingů nejvýznamnějších světových značek, kteří byli v porotách Cannes Lions. Všichni až na jednoho nám řekli, že jim naše akce dává smysl a že když budou mít prostor v kalendářích, rádi přijedou. Když ne letos, tak v budoucnu.“

Podaří-li přivézt aspoň některé z těchto řečníků, bude Cannes in Prague z nejzajímavějších akcí ve střední Evropě. Zaměřuje se na oblasti Brand Experience & Activation, Social & Influencers, Direct, PR, Media, Creative Data, Entertainment, Creative eCommerce. Pro Lionhearted ale není Cannes in Prague jen jednodenní konference.

Účastníkům zprostředkuje inspiraci i po akci. René Jež říká: „Pro účastníky připravujeme výběr nejzajímavějších kampaní a přednášek z Cannes, které jim zpřístupníme, a také v listopadu vydáme e-book s nejzajímavějšími postřehy z Cannes i naší konference.“