Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 7. týden 2015
- Young & Rubicam: Dodáváme energii českému filmu už 10 let / Bolek Polívka, Jiří Lábus, Klára Issová a další (59 %)
klient: RWE - Young & Rubicam: 190 let České spořitelny (59 %)
klient: Česká spořitelna - Arnold Milano: Magnesia Za oponou – Český lev 2015 / Jana Plodková, Hynek Čermák (48 %)
klient: Karlovarské minerální vody - McCann: Kecky / Anna Geislerová (45 %)
klient: Vodafone - Český rozhlas Vltava: Umění slyšet (32 %)
klient: Český rozhlas
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 15 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
Hodnocení zaokrouhleno, RWE vyhrálo o tři desetiny procentního bodu.
1. RWE zachycuje ráno bez energie s hvězdným obsazením (59 %)
Distributor energií RWE je propagován jako dlouhodobý sponzor tuzemské kinematografie, v kampani od Young & Rubicam do jedné minuty spotu vměstnal dokonce třináct českých herců - jsou to Boleslav Polívka, Jiří Lábus,Pavel Liška, Lukáš Pavlásek, Jaroslav Plesl, Josef Polášek,Jarmil Škvrna, Jakub Žáček, Leoš Noha, Lukáš Příkazský,Klára Issová, Eva Josefíková a Simona Babčáková.
Skoro nejlepší. Čekal jsem tedy, že se ti naši oblíbení herci po zapnutí hořáku rozjedou trochu rychleji. Tohle je jak zpomalený (český) film. Tý energie zřejmě není tolik - a to je škoda. Asi si ji schovali.
Marek Prchal
Hodně práce, za velice prvoplánový nápad. Původní brief a možnost dát dohromady tolik skvělých herců si zaslouží něco lepšího.
Will Rust
Zahrát člověka bez energie asi umí jen člověk bez energie. Trochu křečovitá demonstrace stavu a zbytečně skromně pojatý přechod do akce, ale jinak to beru. Čisté, jasné sdělení, lehký vtip a čitelná značka, co neztrácí tvář.
Jana Kubištová (Budvar)
Nejdříve jsem si myslel, že to bude další sada vesele nevtipných scének se známými tvářemi, ale překvapivě to má gradaci a dokonce i pointu!
Martin Charvát
„Hrozně tady u nás neumíme napsat ty drobný fórky. Ale koncept výbornej.
Tomáš Mrkvička
Za nejgeniálnější počin této velmi povedené kampaně považuji product placement filmu Fair Play.
Je to skoro stejně dobré, jako když art direktoři jedné nejmenované agentury kdysi na všech materiálech politické kampaně přesunuli pihu Jiřího Paroubka z levé tváře na pravou...
Iva Bízová (Loosers)
Obsazení hvězdné, ale já jim to prostě nevěřím. Že Polívka potřebuje peníze je jasné, ale co ti ostatní?
Tereza Eschlerová
Být scénáristou tohoto příběhu, velmi bych si užíval čas na place. Všichni ti slavní herci, kteří své gagy velmi jemně a s gustem zahráli. Zajímavé je, že mě to před pár dny napoprvé tolik neoslovilo, ale čím častěji ten spot vídám, tím víc mě baví. Možná je to jako s některou hudbou. Gratulujeme za nápad Jitko Srbová.
Petr Vlasák (Comtech)
Názorná ukázka, jak se dá zabít kreativní příležitost. Tvůrci si nejspíš řekli, že tolik dobrých herců udělá reklamu samo. A ono ne.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)
Když člověk vidí tolik dobrých herců v tak dobře vypointované scénce, říká si, proč se tu netočí lepší filmy. Víc energie scenáristům!
Petr Bína (Symblaze)
Chtěl jsem tam dát 100. To protože to dělala Jitka Bret Srbová a také protože je to náš klient, tak aby měli radost. To by bylo fér, ne?
Richard Stiebitz (Wunderman)
Jak nám RWE zavedl plyn do Hanušovic. Komu se líbila Díra, určitě ocení i tuhle absurdní skicu. Mně je sympatická ta ujetost, ale fakt nevím, jak si to přeberou nováci… Každopádně můj celkový dojem perfektně vystihuje Liška ve sponzorském vzkazu, když řve ‚A co?! A co?!‘ 35 % za mé oblíbené herce a 15 % za odvahu.
Jakub Plášek (Cocoon)
A kde je ten zbytek? Tam přece musí být spousta skvělého obsahu kolem, který tahle parta určitě dokázala vytvořit. Jsem zvědav, kdy to zaplaví internet. Jestli ne, tak by to byla velká škoda.
Jan Javornický
Ach, jak hřejivé, milé a člověčí... Festival doslovnosti a šaškování bez kousku nadsázky. ‚Mámo, pojď se podívat, co zas ten Liška dělá za fóry, no já se fakt picnu!‘
Pavel Fuksa
Pekné, milé, epické osadenie. Na takýto nápad by som povedal „to sa nedá“ a preto ma baví, že sa dal :).
Jaro Zacko (Triad Advertising)
2. Česká spořitelna si připomíná 190 let od svého vzniku (59 %)
K připomenutí výročí vzniku finančního ústavu vznikl časosběrný televizní spot v režii Tomáše Mašína a na straně agentury zastřešený Terezou Svěrákovou, pro níž to byla první velká práce pro příchodu do Young & Rubicam. „Budeme ho nasazovat opatrně skrz rok 2015. Je to spíš oslava, než výrazná marketingová kampaň,“ podotkl ke spotu Josef Havelka, marketingový ředitel České spořitelny.
Skoro dokonalé, akorát, kde má ta současná spořitelna bankomat?
Marek Prchal
Moc hezké! Jediný problém, který s tím mám je vůbec co ten původní brief chtěl lidem říct/přesvědčit. Ve 2015 udělat takovou imageovou reklamu mi přijde jako ztráta času i peněz. To ale nic nemění na tom, že se mi to moc líbí jako samostatný kus filmu.
Will Rust
Po dlouhé době něco jiného než šťastně pojištění dokonale krásní lidé. Nostalgie funguje dokonale.
Jana Kubištová (Budvar)
Standardní průlet dějinami. V této „kategorii“ už tu byly zajímavější kousky, třeba noitulovE pro Guinness. To totiž mělo myšlenku.
Martin Charvát
Takhle má slavit výročí největší banka v zemi.
Tomáš Mrkvička
Příjemné, výtvarné dílko, jasné, jednoduše podané sdělení. Líbí!
Tereza Eschlerová
Dobrý. Nevím proč, ale vzpomněl jsem si na film Občanský průkaz. Jediný film o bolševikovi, kde tvůrcům věřím všechno.
Petr Vlasák (Comtech)
Příjemné, jiné, zábavné. Jako oslava výročí moc pěkný počin.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)
Letitá tradice funguje u piva. Banka by se měla tvářit moderně. Mladá cílovka asi neocení image banky, do které si ukládaly peníze už jejich praprababičky. Řemeslně ovšem skvělé!
Petr Bína (Symblaze)
Velkolepé, ale nepřemluví mě to víc než Becherovka, co už x let sbližuje.
Richard Stiebitz (Wunderman)
Hezký obrázky, to ano. Mě vlastně zaujalo, jak divně působí claim ‚jsme vám blíž‘ v kontextu toho rychlokurzu historie, a taky si říkám, jestli je zrovna pro banku dobře vyvolávat dojem, že se sto devadesát let nezměnila.
Jakub Plášek (Cocoon)
Tenhle přístup mám rád, dokáže odkomunikovat patos nepateticky. Myslím, že by to sneslo i větší formát a ještě víc peněz.
Jan Javornický
K výročí nejstarší a nejprestižnější bankovní značky na českém trhu bych si představoval něco o špetku zajímavějšího, než výtvor na úrovni ročníkové práce studenta 2. ročníku animace na soukromé škole reklamní tvorby. Ještě štěstí, že je to ‚spíš oslava, než marketingová kampaň‘.
Pavel Fuksa
Vizuálne pekné a obsahovo jasné.
Jaro Zacko (Triad Advertising)
3. „To dáš“. Za oponou Českých lvů letos Jana Plodková a Hynek Čermák (48 %)
Tradiční série krátkých scének je opět zaměřená primárně na podporu spojení minerální vody Magnesie a Českého lva. Koncept agentury Arnold Milano v produkci Moloko Film zrežíroval Karel Janák.
Jedna věc je nesmyslná, ve skutečnosti by ta žena nikdy neřekla „Ona?“ ale řekla by buď jméno té oceněné nebo nadávku. Představuju si, že by řekla třeba „Ta cuchta?! Ta špína?!“ To by bylo krásné.
Marek Prchal
Hezký nápad, ale moc exekucí. Kdyby uměli vybrat a natočili tři pořádné, tak by to bylo lepší než devět průměrných. Taky mi přijde, že trochu blbě hrajou, ale to bych si jako cizinec netroufl říct nahlas.
Will Rust
Konzistentní, dobrá, ale Lvi mají na víc.
Jana Kubištová (Budvar)
Sada vesele nevtipných scének se známými tvářemi. Uměle zakomponovaná hláška ‚to dáš‘ z toho trčí tak, že si o ni ukopnete palec už při prvním zhlédnutí.
Martin Charvát
Slabší než v minulých letech. Více brandingu, méně šťávy.
Tomáš Mrkvička
Bohužel o dost slabší než předchozí ročníky, škoda.
Tereza Eschlerová
Je to hard job vymýšlet kampaň, která musí překonat nebo alespoň dorovnat kvalitu té minulé. Myslím, že se to povedlo. Hynek Čermák jako Romeo, kterému se do přednesu vloudí jeho obvyklá role policajta, je roztomilý a Jana Plodková je samice.
Petr Vlasák (Comtech)
Nahradit Magnesii libovolným panákem a spoty by mi fungovaly skvěle. Po vodě to ale fakt nedám.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)
Já bych poradil Janě Plodkové, aby v osobním životě svým partnerům nikdy neříkala ‚to dáš‘. Jinak super.
Petr Bína (Symblaze)
Miluju ten lehce úchylný tón v hereckém výkonu u Jany Plodkové. Je jasné, že z devíti videí budou některá slabší. Policajt 80, Klapka 80, Polibek 80, Sumo 31, VIP 60, Výraz 60, Loupež 40, Tango 40, Ignorant (jahoda) - pardon tady jen za 20.
Richard Stiebitz (Wunderman)
Tak bývalo to už i vtipnější, že ano.
Jakub Plášek (Cocoon)
Tradiční masáž s tradičním konceptem. Fajnové herecké duo. Jen mi to nepřijde už tak úderné a jasné jako dřív.
Jan Javornický
Nejhorší noční můra hysterické herečky i diváků.
Pavel Fuksa
Pohľad zo zákulisia českého lva je zaujímavý nápad. Niektoré časti ma extrémne bavia, napr. sumo :D. Jediné, čo nedávam je headline „to dáš“.
Jaro Zacko (Triad Advertising)
4. Anna Geislerová namluvila další kecky pro Vodafone (45 %)
Mobilní operátor Vodafone spustil kampaň zaměřenou na balíčky k předplaceným kartám, které nabízí data, neomezené volání a SMS. Kampaň se dostane na televizní obrazovky, do rádií, online médií i na venkovní nosiče.
Jasně, kecky. V zimě. Třicet vteřin nestačí, rozpalme to na 42. To je přece základní číslo života, vesmíru a vůbec.
Marek Prchal
Na tom pracovala moje žena. A naposled jak jsem komentoval její práce, tak jsem musel bydlet tři dny v hotelu. No comment.
Will Rust
Po stařence vlající nad ledem ani památky, to se mi ulevilo. Zlaté kecky, kde čtu značku i produkt. Ale nemůžu si pomoct, těším se, až reklama přestane chtít být vtipná za každou cenu.
Jana Kubištová (Budvar)
Kecky jsou zpět aneb dobří holubi se vracejí. Když nevíte kudy kam, vraťte se k tomu, co fungovalo. Těším se i na další veselé scénky s houbovou rodinkou či panem chameleonem.
Martin Charvát
Kecky prodávají data. Tak jasně. Původní koncept byl vynikající, teď je to čirá bezradnost.
Tomáš Mrkvička
Je šílené, že se klient vrátí ke kreativní koncepci staré (odhaduji) čtyři roky. Je smutné, že u ní před těmi čtyřmi lety nezůstal. Pro copywritery byla v roce 2011 laťka nastavena hezky vysoko. Při jejím letošním překonávání nebo alespoň doskočení k ní se ale bohužel zapomněli odrazit.
Iva Bízová (Loosers)
No jo a jsme zase u druhých dílů původně povedených seriálů. Prostě to už nějak není ono.
Tereza Eschlerová
Být v McCannu a muset používat koncept Kecky po Youngu by se mi nechtělo. I když je to fajn.
Petr Vlasák (Comtech)
Zábavné spoty, hezky udělané, ale pořád je to strašné déjà vu. Aby se u Vodafonu od smartphonů nevrátili k mobilům s dvouřádkovým displayem...
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)
Měl tady minule někdo něco proti hláškám v reklamách s Trojanem?
Petr Bína (Symblaze)
No jo, no. Kreativci za to nemohou, protože se evidentně snažili. Do stejné řeky ale dvakrát nevstoupíš. K LTE/4G od zadavatele ale nemám žádnou výtku, funguje skvěle i bez kecek.
Richard Stiebitz (Wunderman)
Vodafone je evidentně zoufalý, když recykluje osvědčený - budiž řečeno, že skvělý - koncept. Ale dokud jim nebude pořádně fungovat produkt, tak jim ani kecky nepomůžou… A to jsou fakt super, vtipné a zároveň spojené s produktem.
Jakub Plášek (Cocoon)
Kecky určitě patří k tomu nejlepšímu, co za poslední léta Vodafone vypustil. To je sice škoda, ale nešť.
Jan Javornický
Ekvivalent přestávky s koťaty. Spot vám nic neřekne, uchechtnete se a můžete spát dál.
Pavel Fuksa
Kecky sú pre ľudí asi pochopiteteľnejšia ako kampaň so seniormi. Ale dôchodkyne na guli, to bola šupa. Za mňa je návrat od svetového nápadu k domácej klasike.
Jaro Zacko (Triad Advertising)
5. Český rozhlas završil kampaň vlastní výroby na podporu hudební stanice Vltava (32 %)
První fáze, která představila vybrané posluchače stanice, proběhla v prosinci a v lednu. Ve druhé fázi byli oslovení posluchači zasazeni do prostředí, kde rozhlas nejčastěji poslouchají. Svět fantazie a pohody, ve kterém se díky poslechu Vltavy ocitají, výtvarně ztvárnila ilustrátorka Barbora Olmrová. fotografovala Lenka Hatašová.
„V první, prosincové fázi kampaně jsme se rozhodli představit skutečné posluchače stanice Vltava. Nyní na ni navážeme druhou částí, kdy některé z posluchačů zobrazujeme v reálném prostředí, tedy tam, kde svoji oblíbenou stanici a její pořady poslouchají. Hudbu, mluvené slovo, rozhlasové hry a kulturní přehled vyjadřují ilustrace v pozadí vizuálu,“ uvedl Jiří Haramul, vedoucí marketingového oddělení Českého rozhlasu. Ten vedl kreativní tým kampaně, jež vznikla inhouse a využije print, outdoor a online včetně sociálních sítí.
Ano, tohle je můj typ ženy. Až na ten wording. ‚Umění slyšet?‘ Generické. Navrhuju: ‚Tady naší Daně nedáme spát.‘
Marek Prchal
Překvapivě celkem svěží exekuce. Bohužel trochu mimo slogan, chtělo by to sladit, propojit.
Jana Kubištová (Budvar)
Říkal jsem si, že je to asi umění, protože tomu nerozumím. Pak jsem si naštěstí přečetl vysvětlující komentář jednoho z autorů. Veřejnosti doporučuji předkládat pouze s návodem.
Martin Charvát
Proč posluchači? Jakože to někdo fakt poslouchá? A nějak moc tam toho je...
Tomáš Mrkvička
Skuteční posluchači Vltavy, gynekoložka, zdravotní sestra, kadeřník? No a? Proto bych měla Vltavu začít poslouchat? Ne že bych ji neposlouchala, ale nějak jsem se v tom nenašla... Taková prima stanice by si zasloužila větší grády.
Tereza Eschlerová
Chtělo by to nejen lepší fotky, ale i celkově dotáhnout.
Kateřina Bendíková (Made by Vaculik)
Chtěli ukázat skutečné posluchače, ale ukazují jen figuríny. Zajímalo by mě víc. Jaký pořad třeba ta gynekoložka nebo kadeřník poslouchají a co jim dává.
Petr Bína (Symblaze)
Tak s Vltavou nevím. Making of, nebo samotné printy? Making of zdlouhavé. Printy pak asi docela fajn. Jenom ta doslovnost - vana, ponořit. Co se vám vybaví při slově ‚ponořit‘? Mělo se jít dál. Myslím, že posluchači Vltavy jsou trochu náročnější.
Richard Stiebitz (Wunderman)
Po několika týdnech přehlídek podivností tentokrát silná sestava. Rozhlas ale trochu pokulhává, exekuce mohla být mnohem zajímavější a silnější.
Jan Javornický
Nechápu spojení headlinu a vizuálu. Oproti tomu tagliny jsou zoufale trapně spojené se zaměstnáním nebo pozicí osoby na vizuálu.
Pavel Fuksa
Páči sa mi stratégia ukazovať poslucháčov. V druhej fáze je to aj krajšie spravené. Len neviem, čo je na tom zábavné.
Jaro Zacko (Triad Advertising)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

TV Seznam uvádí vlastní seriál „o ukrutně statečných myslivcích“ Revír

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec

Young Lions: Červený a Ružičková ze Zaraguzy obhájili loňské vítězství
