Mediální skupina Mafra se rozhodla s platností od 1. ledna 2015 zrušit poskytování agenturní provize pro tiskovou inzerci. Změna se dotkne veškerých tištěných produktů mediální skupiny. „Agenturní provize už v současné době neplní svou původní funkci, protože většina mediálních a reklamních agentur poskytuje agenturní provizi klientům jako formu další slevy. Proto se Mafra rozhodla tuto slevu neposkytovat,“ říká obchodní ředitel Mafry Jiří Otevřel.
Mediální skupina Mafra už předloni zrušila agenturní provize pro prodej internetové reklamy. Cílem je dosáhnout zjednodušení cenotvorby a nabídky směrem k zadavatelům inzerce za tisk a online současně.
O zrušení agenturní provize před dvěma týdny informovalo vydavatelství Czech News Center. Vydavatel Blesku a dalších titulů přišel s touto změnou u tištěných médií jako první, na poli internetové reklamy se přidal k velkým hráčům jako Seznam, Mafra nebo Economia.