Vydavatelství Mafra, mediální divize koncernu Agrofert ze svěřenského fondu premiéra Andreje Babiše (ANO), posiluje v médiích. Od její německé matky kupuje českou a slovenskou pobočku časopisového vydavatelství Bauer Media. Podmínky obchodu nebyly zveřejněny, Mafra podle oficiálního oznámení čeká, až transakci schválí tuzemský antimonopolní úřad. „Nadcházející vlastnická změna by neměla mít dopad na běžné provozní fungování jednotlivých titulů a práci lidí, kteří je tvoří,“ ujišťuje předseda představenstva Mafry Štěpán Košík.
V Česku tak Mafra získává 30 časopisů, včetně nejprodávanějších tuzemských bulvárů Rytmus života a Pestrý svět, lifestylových titulů Cosmopolitan, Žena a život, Esquire či Harper’s Bazaar, programových průvodců jako Týdeník Televize, motoristických magazínů jako Top Gear či Speed, a také weby, mezi než patří Jenpromuže.cz, Jenproženy.cz nebo Jenprodívky.cz. Ty doplní tiskové portfolio Mafry, které kromě deníků MF Dnes, Lidové noviny a Metro zahrnuje zpravodajské týdeníky 5plus2 a Téma. Kromě nich má weby v čele se zpravodajským iDnes.cz, hudební televizi Óčko a rádia Impuls a RockZone.
Pro Mafru je tuzemská pobočka Bauer Media cenná také jako podílník distribuční firmy První novinová společnost (PNS), která teď pohltila menší Mediaservis. Mafra má v PNS podíl 26,27 %, Bauer Media 11,24 %. Společně tak budou držet 37,51 %, čímž přeskočí dosavadního největšího akcionáře Vltava Labe Media (35 %) i druhého v pořadí, kterým je Czech News Center (27,02 %). Se 17,7 % je Bauer Media druhým největším z osmi podílníků další distribuční firmy Mediaprint & Kapa Pressegrosso.
Součástí obchodu naopak není Rádio Expres na Slovensku ani aktivity NetBrokers Holding v obou zemích, včetně ePojištění.cz.
Bauer Media loni v Česku dosáhla obratu 800 milionů Kč a zisku přes 150 milionů. Prodala proto, že se soustředí na to, aby v daných zemích nebo segmentech trhu byla lídrem. Pokud ne, aktivit se zbavuje. Oficiální řečí doslova: „Za rozhodnutím o prodeji českých a slovenských aktivit vydavatelství Bauer Media Group stojí skupinová strategie, která se zaměřuje na posílení pozice vydavatelství v regionech a zemích, na trzích anebo v rámci tržních segmentů, ve kterých má skupina potenciál udržet si anebo dosáhnout vedoucí tržní postavení. Tato strategie zahrnuje nové akvizice a nové projekty, koncepty a byznys modely zaměřené na nejsilnější značky společnosti. Na trzích anebo v rámci tržních segmentů, ve kterých nepatří Bauer Media Group mezi tržní lídry, skupina zvažuje své strategické možnosti, což může rovněž zahrnovat divestice, které ovšem skupina plánuje provést pouze v případě výhodných finančních podmínek. V kontextu výše uvedeného další změny týkající se portfolia Bauer Media Group proběhnou v následujících letech.“
„Skupina Mafra je dle našeho názoru ideálním vlastníkem našich titulů vydávaných v České republice a na Slovensku, které jsou známé svou čtenářskou oblibou,“ loučí se za dosavadní německé vlastníky Jörg Hausendorf z představenstva Bauer Media Group.