Mafra loni spadla do ztráty 868 milionů Kč

Hospodaření vydavatelství zásadně ovlivnily opravné položky v celkové výši 791 milionů.

  • ČTK
  • 17. 08. 2021 15:35
Mediální skupina Mafra. Ilustrační foto: Vojta Herout

Mediální skupina Mafra zahrnuje tisk, weby, rádia, televizi i tiskárny. Ilustrační foto: Vojta Herout

Vydavatelství Mafra loni vykázalo ztrátu 868 milionů Kč proti zisku 15 milionů rok předtím. Celkový obrat klesl o půl miliardy na 2,66 miliardy Kč. Důvodem snížení obratu jsou vládní ekonomická opatření kvůli koronaviru, které se projevily na poklesu inzerce. Ztrátu pak z velké části zapříčinila tvorba opravných položek k dlouhodobým aktivům. Uvádí to výroční zpráva společnosti. Mafra, která patří holdingu Agrofert ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše, vydává deníky Mladá fronta Dnes, Lidové Noviny a Metro či zpravodajské portály iDnes.cz a Lidovky.cz.

Utlumení české ekonomiky mělo největší dopad na inzertní příjmy, kde nastal pokles ve všech mediatypech. Obdobný vývoj zaznamenal také prodej časopisů a novin, kde došlo k poklesu ve volném prodeji i k rušení předplatného ze strany velkých předplatitelů, uvedla firma. Rostl naopak záběr online aktivit, zejména iDnes.cz a jeho placené nadstavby Premium.

Celá skupina Mafra zahrnující vedle vydavatelství i digitální agenturu Acomware, rádio Impuls, hudební televizi Óčko nebo virtuálního operátora Mobil.cz, vykázala tržby 3,47 miliardy Kč. Hospodářský výsledek pak zásadně ovlivnila tvorba opravných položek v celkové výši 791 milionů Kč k dlouhodobému majetku mateřské společnosti.

„Uplynulý rok byl díky pokračující pandemii velmi náročný a zasáhl celé vydavatelské odvětví. Díky realizaci úspor ve všech oblastech podnikání mediální skupiny se podařilo dopady poklesu tržeb v rámci mediální skupiny Mafra z výrazné části minimalizovat a na naší silné pozici největšího multimediálního domu na českém trhu ani složité covidové podmínky nic nezměnily,“ uvedl předseda představenstva Mafry Štěpán Košík v nedávné tiskové zprávě.

Mediální skupina Mafra uvádí, že prostřednictvím svých produktů pravidelně oslovuje 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. Celková čtenost titulů vydavatelství je 5,02 milionu čtenářů, což představuje 56,8 % populace Česka ve věku 12 až 79 let.