Mafra loni spadla do ztráty 868 milionů Kč

Hospodaření vydavatelství zásadně ovlivnily opravné položky v celkové výši 791 milionů.

  • ČTK
  • 17. 08. 2021 15:35
Mediální skupina Mafra. Ilustrační foto: Vojta Herout

Mediální skupina Mafra zahrnuje tisk, weby, rádia, televizi i tiskárny. Ilustrační foto: Vojta Herout

Vydavatelství Mafra loni vykázalo ztrátu 868 milionů Kč proti zisku 15 milionů rok předtím. Celkový obrat klesl o půl miliardy na 2,66 miliardy Kč. Důvodem snížení obratu jsou vládní ekonomická opatření kvůli koronaviru, které se projevily na poklesu inzerce. Ztrátu pak z velké části zapříčinila tvorba opravných položek k dlouhodobým aktivům. Uvádí to výroční zpráva společnosti. Mafra, která patří holdingu Agrofert ze svěřenských fondů premiéra Andreje Babiše, vydává deníky Mladá fronta Dnes, Lidové NovinyMetro či zpravodajské portály iDnes.czLidovky.cz.

Utlumení české ekonomiky mělo největší dopad na inzertní příjmy, kde nastal pokles ve všech mediatypech. Obdobný vývoj zaznamenal také prodej časopisů a novin, kde došlo k poklesu ve volném prodeji i k rušení předplatného ze strany velkých předplatitelů, uvedla firma. Rostl naopak záběr online aktivit, zejména iDnes.cz a jeho placené nadstavby Premium.

Celá skupina Mafra zahrnující vedle vydavatelství i digitální agenturu Acomware, rádio Impuls, hudební televizi Óčko nebo virtuálního operátora Mobil.cz, vykázala tržby 3,47 miliardy Kč. Hospodářský výsledek pak zásadně ovlivnila tvorba opravných položek v celkové výši 791 milionů Kč k dlouhodobému majetku mateřské společnosti.

„Uplynulý rok byl díky pokračující pandemii velmi náročný a zasáhl celé vydavatelské odvětví. Díky realizaci úspor ve všech oblastech podnikání mediální skupiny se podařilo dopady poklesu tržeb v rámci mediální skupiny Mafra z výrazné části minimalizovat a na naší silné pozici největšího multimediálního domu na českém trhu ani složité covidové podmínky nic nezměnily,“ uvedl předseda představenstva Mafry Štěpán Košík v nedávné tiskové zprávě.

Mediální skupina Mafra uvádí, že prostřednictvím svých produktů pravidelně oslovuje 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu. Celková čtenost titulů vydavatelství je 5,02 milionu čtenářů, což představuje 56,8 % populace Česka ve věku 12 až 79 let.