Veřejnoprávní Český rozhlas zastavil spolupráci se Štěpánem Kotrbou, svým dosavadním externím analytikem, někdejším členem Rady Českého rozhlasu. Důvodem je incident z královéhradeckého nedělního sjezdu ČSSD. Vyjádření rozhlasu i Kotrby přináší Echo24.cz, incident popisuje Respekt.

Mafra přebírá AGF Media, Českou pozici a také slovenský Ecopress

Agrofert Andreje Babiše koncentruje svůj nedávno nabytý tiskový byznys, zjednodušuje strukturu aktivit v Česku a na Slovensku.

Štěpán Košík. Foto: Vojta Herout

Štěpán Košík. Foto: Vojta Herout

Slovenské vydavatelství Ecopress přechází v rámci skupiny Agrofert podnikatele a politika Andreje Babiše pod tuzemskou mediální společnost Mafra. „K 1. prosinci Mafra nabyla slovenskou společnost Ecopress,“ řekl v rozhovoru s Médiářem předseda představenstva Mafry Štěpán Košík. Doplnil, že Agrofert tím koncentruje svůj nedávno nabytý tiskový byznys.

Ecopress býval dceřinou společností vydavatelství Economia finančníka Zdeňka Bakaly, ten ho ale letos na jaře prodal právě Babišovi. Od dubna Ecopress patřil přímo Agrofertu, teď bude jeho mateřskou firmou Mafra, rovněž vlastněná Agrofertem.

Ecopress na Slovensku vydává deník Hospodárske noviny a odborné tituly jako Týdeník Zdravotnícke noviny, měsíčníky StratégieInvestor, dále ObchodSestraDiabetikStudent LifeHoreca magazín či časopis Run.

Jak Médiáři také řekl šéf Mafry Košík, sjednotit se má řídicí struktura v Česku a na Slovensku. „Pan Milan Mokráň bude generální ředitel Ecopressu i nadále, na tom se nic nemění, ale systém řízení představenstva už se bude řešit v rámci jednoho bloku se společností Mafra. Aby se identifikovaly synergie.“ Fúzovat s Mafrou Ecopress nemá.

Mafra se má do konce roku stát také mateřskou společností vydavatelství AGF Media, které produkuje regionální týdeníky 5plus2, a zprostředkovaně firmy Léko Media Group čerstvého šéfredaktora Lidových novin Istvána Léko, která vydává web Česká pozice, financovaný Babišem. „V rámci transakcí nejdřív AGF Media koupí Českou pozici, pak následně bude AGF Media koupena Mafrou. To vše probíhá v měsíci prosinci,“ přiblížil Médiáři Štěpán Košík.

Firma provozující Českou pozici se nemá v Mafře rozpustit. „Zůstane jako samostatná společnost coby finanční investice, ne že by Česká pozice fúzovala do Mafry,“ řekl předseda představenstva. Česká pozice má být v rámci Mafry samostatnou redakcí a sloužit jako laboratoř pro různé modely distribuce obsahu na webu.

Zavírat ji Mafra nebude, ale její strategii určí později. „Domluvili jsme se s Istvánem Léko, který zůstává jednatelem [provozující firmy], že v průběhu prvního kvartálu 2014 vydefinujeme, jaké by mělo být další směřování České pozice,“ uvedl Košík.

Naopak ultumena má být podle něj činnost Distribučního Holdingu, firmy, kterou Mafra vlastní s konkurenčními vydavatelstvími Economia a Vltava-Labe-Press. Hlavní činností holdingu byl provoz dceřiné distribuční firmy Mediaservis, tu loni prodal. Provoz Mediaservisu přitom výrazně zhoršil loňské hospodaření Mafry, která ho – podle slov Košíkova předchůdce Johannese Werleho pro Médiář – sanovala jako jediná ze spolumajitelů.