Mediální skupina Mafra od ledna 2020 ruší agenturní provizi i pro všechny svoje tituly v segmentu časopisů. Agenturní provizi pro své internetové tituly zrušila v roce 2013, u deníků ji odstranila v roce 2015. Teď změnu aplikuje na magazíny, které koupila před rokem jako produkty vydavatelství Bauer Media.
„Tak jako v minulosti u internetové a deníkové inzerce, přikročili jsme nově ke zrušení agenturní provize i u naší loňské akvizice, časopisů vydavatelství Bauer Media. Agenturní provize dlouhodobě neplní svoji původní funkci a většina mediálních a reklamních agentur poskytuje agenturní provizi klientům jako formu další slevy,“ říká obchodní ředitel Mafry Jiří Otevřel.
Otevřel s říjnem převzal odpovědnost právě za obchod časopisů poté, co se firma rozloučila s Liborem Koudelkou. Ten řídil obchod časopisů Mafry od května, kdy vystřídal Víta Fialu, ke konci září ale podle Mediaguru z firmy odešel. Koudelka zastával pozici ředitele strategického rozvoje Mafry a stejně jako Fiala přišel z Bauer Media. Tam Koudelka dělal finančního ředitele, Fiala obchodního ředitele. Kromě nich už po fúzi odešla generální ředitelka Baueru, části publisherů a dvě šéfredaktorky.