Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Mafra se loni přehoupla do zisku 137 milionů

Vydavatelství ve vlastnictví Andreje Babiše letos čeká pokles příjmů z novin a časopisů. Kompenzovat to plánuje hlavně z webu a také ze zakázek pro tiskárny.

Štěpán Košík v novém studiu hudební televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Mafře šéfuje Štěpán Košík. Zde v novém studiu hudební televize Óčko. Foto: Vojta Herout

Mediální společnost Mafra koncernu Agrofert Andreje Babiše loni o miliardu vylepšila svůj hospodářský výsledek. V roce 2014 hospodařila se ziskem 137,4 milionu Kč, po ztrátě 886,6 milionu o rok dříve. Tržby společnosti činily 2,469 miliardy Kč. Stojí to ve výroční zprávě uložené ve Sbírce listin.

Firma ve výroční zprávě upozornila na trvající pokles na mediálním trhu, který se projevil v mírném poklesu tržeb v distribuci a v tištěné inzerci. Celkový pokles tržeb Mafry meziročně činil 0,5 %. Na nákladové straně se projevily úspory po provedené restrukturalizaci, která zahrnovala sloučení se společnostmi AGF Media (vydavatel regionálních měsíčníků 5plu2), Léko Media Group (provozovatel webu Česká pozice současného šéfredaktora Istvána Léka), Retail Info a Webdio (firmy zaměřené na online ). Rostoucím a důležitým zdrojem příjmů podle firmy zůstaly online aktivity.

V letošním roce vydavatelství počítá se zlepšením výsledku hospodaření i ukazatele EBITDA (provozní zisk před odpisy). „V roce 2015 počítáme znovu s mírným poklesem příjmů z printových médií. Větší část tohoto výpadku budeme nahrazovat z online aktivit. V tomto roce budeme také generovat výrazný nárůst externích tiskových zakázek,“ uvedla Mafra ve výroční zprávě. Nárůst tržeb díky kontraktům pro tiskárny Mafra už dřív odhadla nejmíň na 300 milionů Kč.

Vlastníkem vydavatelské skupiny se předloni stal Agrofert současného ministra financí a předsedy hnutí ANO Babiše. Začlenění do skupiny Mafře umožnilo soustředit se také na stranu nákladů. „Využitím synergií a znalostí z oblasti nákupu ze skupiny Agrofert dosáhneme i v roce 2015 zajímavé úspory jak při zajišťování základních surovin pro výrobu, tak i větší efektivitu při nakupování zcela specifických služeb,“ uvedla ve výroční zprávě.

Co obsahuje mediální skupina Mafra

  • Mafra zahrnuje tři zpravodajské deníky Mladá fronta Dnes, Lidové noviny a Metro s celkovým zásahem 30 % české populace.
  • Dále vydává 12 pravidelných magazínů, a to týdeníky Téma, 5plus2 a vkládané časopisy, které jsou v MF Dnes každý den a v Lidových novinách každý pátek zdarma. Letos v březnu Lidové noviny uvedly vkládaný byznysový měsíčník Index LN.
  • Weby skupiny v čele se zpravodajským portálem iDnes.cz navštíví měsíčně 5 milionů reálných uživatelů. Před měsícem spustila videoweb pro mladé Playtvák.cz. Chystá nový bulvární web.
  • Do skupiny Mafra patří i hudební stanice Óčko, Óčko Gold a Óčko Expres. Součástí skupiny jsou tiskárny Mafraprint a vydavatelství Mafra Slovakia.
  • Skupina investuje do online byznysu. Nejčerstvější akvizicí je prodejce online realit AdInternet.
  • Mafra drží 26,27 % v distributoru tisku První novinové společnosti. Svého člověka má přitom přímo ve vedení firmy.