Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Mafra se musí omluvit Chovancovi za články o jeho bytu

Omluva za dva články z roku 2016 musí vyjít na první straně deníku MF Dnes i na iDnes.cz.

  • ČTK
  • 22. 10. 2020 18:20

Vydavatelství Mafra se musí omluvit bývalému ministrovi vnitra za ČSSD Milanu Chovancovi za články o tom, že koupil za polovinu obvyklé ceny byt od uchazeče o státní zakázky. Pravomocně o tom ve čtvrtek rozhodl pražský městský soud. Ze znaleckých posudků totiž vyplynulo, že politik zaplatil zhruba běžnou částku. Omluva musí vyjít na první straně deníku Mladá fronta Dnes i na webu iDnes.cz. „Proti rozhodnutí jsme připraveni podat dovolání k Nejvyššímu soudu, protože jsme přesvědčeni, že jsme nepochybili,“ sdělila ČTK mluvčí Mafry Tereza Sedláková.

„Je to nepravdivé tvrzení, což bylo bezpečně zjištěno v odvolacím řízení,“ uvedl v odůvodnění rozhodnutí předseda odvolacího senátu Tomáš Novosad. Články pak podle něj navodily pocit, že Chovanec získal velmi levně byt a prodávající za to získali možnost ucházet se o státní zakázky.

Mafra se musí omluvit za články Ministrův nový byt a Chovanec dal za byt tři miliony. Nebyl hotový, hájí nízkou cenu, které vyšly v deníku MF Dnes v červenci 2016. „Ve skutečnosti Milan Chovanec koupil uvedený byt ve stavu pouze dokončené hrubé stavby a jeho dokončení financoval z vlastních prostředků. Ve stejné době se v tomto domě prodávaly další dva srovnatelné byty rovněž ve stavu pouze dokončené hrubé stavby, z nichž byt zakoupený Milanem Chovancem byl nejdražší,“ uvádí se v omluvě.

Exministr koupil byt o rozměrech 120 metrů čtverečních v plzeňské čtvrti Bezovka za 3,1 milionu Kč. Nebyl však dostavěný. Vydavatelství se u soudu hájilo tím, že autor článku vycházel z informací několika realitních kanceláří o běžných cenách za byt v této části města. Dal také dostatečný prostor Chovancovi pro jeho vyjádření. Novosad však tuto argumentaci neuznal. „Nevidíme, že by tu byly důvody pro vyvinění,“ prohlásil. Podle něj si mohl autor textu situaci lépe ověřit, minimálně šlo o nedbalost. Chovanec to už dřív přičetl tomu, že ho chtěl zdiskreditovat jeho tehdejší protivník - někdejší ministr financí a současný premiér Andrej Babiš (ANO), který deník vlastní.