Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Mafra se odmítá omluvit ČT, televize se chce soudit

Spor o text o praní peněz přes sponzoring v České televizi mezi vedením veřejnoprávního média a Babišovým deníkem se vyhrocuje.

Inkriminovaný článek vyšel 1. dubna 2015 na první straně Mladé fronty Dnes (noviny ten den dostaly reklamní přebal sesterského rádia Impuls)

Inkriminovaný článek vyšel 1. dubna 2015 na první straně Mladé fronty Dnes (noviny ten den dostaly reklamní přebal sesterského rádia Impuls)

Česká televize zopakovala svou žádost o omluvu od vydavatelství Mafra za článek Přes ČT se praly peníze, který vyšel na první straně deníku Mladá fronta Dnes 1. dubna, a to v tomtéž rozsahu a rovněž na titulní straně. Pokud omluva nevyjde, chce se ČT domáhat nápravy soudně. Na středečním jednání Rady ČT to v Brně řekl generální ředitel televize Petr Dvořák. Vadí mu titulek, který považuje za zavádějící. „Celkově nás MF Dnes zatáhla do kauzy, se kterou nemá ČT reálně nic společného,“ uvedl.

Vydavatelství Mafra, které patří společnosti Agrofert ministra financí a šéfa hnutí ANO Andreje Babiše se omluvit odmítla. „Z vystupování pana generálního ředitele Dvořáka se nemůžeme ubránit dojmu, že jeho záměrem, spíše než se věcně vyjádřit k  informacím v článku uvedeným, je vyvolat dojem, že Česká televize je obětí nějakého spiknutí,“ uvedla v tiskovém prohlášení.

Mafra přitom argumentuje titulkem a tvrzením v článcích uvnitř listu. Televize však může vadit především upoutávka na článek na reklamním přebalu novin. Ten den totiž vyšla „falešná“ titulní strana coby propagace rádia Impuls (i toto komerční médium vlastní Babiš), a na něm zkratkovitá upoutávka Aféra ČT. Praly se přes ni peníze. Nejproblematičtější je vyjádření Aféra ČT, což u případného soudu může být jádrem sporu.

Plné vyjádření Mafry

Článek v deníku Mladá fronta Dnes vznikl jako standardní investigativní text, ale bohužel z vystupování pana generálního ředitele Dvořáka se nemůžeme ubránit dojmu, že jeho záměrem, spíše než se věcně vyjádřit k  informacím v článku uvedeným, je vyvolat dojem, že Česká televize je obětí nějakého spiknutí. 

Opravdu nerozumíme tomu, jak by náš článek: s titulkem Přes ČT se praly peníze, podtitulkem Podnikavci zneužili Českou televizi. Se sponzoringem pořadů nabízeli snížení daňového základu, textem, v němž bylo zdůrazněno, že „Česká televize se patrně stala obětí podvodu“ (což byl i citát vysoce postaveného manažera ČT), že „policie totiž prověřuje podezření, že sponzoring v České televizi posloužil opakovaně některým firmám k daňovým podvodům“, mohl zasáhnout pověst ČT.

Přitom v článku byla uvedena jak stanoviska jak generálního ředitele ČT, tak obchodního ředitele ČT pana Hynka Chudárka, kteří se k vzniklému problému vyjadřovali. 

Z výše uvedených důvodů musíme výzvu k uveřejnění omluvy jako zcela nedůvodnou odmítnout, neboť k neoprávněnému zásahu do práv České televize nedošlo.

Zdroj: Mafra