Inzerenti v prosinci 2011 umístili na český internet bannerovou reklamu v ceníkové hodnotě 383 milionů Kč. Meziměsíčně se jedná o pokles skoro o 7 % (ze 411 milionů Kč v listopadu), meziročně o nárůst o skoro 5 % (z 367 milionů Kč loni v prosinci). Ukazuje to inzertní měření AdMonitoring.
Největším zadavatelem byl v prosinci Internet Mall, s reklamou v ceníkové hodnotě bezmála 13 milionů Kč, na druhém místě Aukro (téměř 11 milionů Kč), na třetím Vodafone (taktéž skoro 11 milionů Kč). Tchibo, které po tři měsíce drželo prvenství, spadlo na šesté místo (necelých 9 milionů Kč).
Největší zájem zůstává mezi inzerenty o nejnavštěvovanější portál Seznam.cz, ten je nadále s velkým odstupem vede.
Zajímavější byla minulý měsíc situace na druhé a třetí příčce, které si vyměnila Mafra s Centrum Holdings. Provozovatel iDnes.cz totiž oproti listopadu podle AdMonitoringu zaznamenal třetinový nárůst, naopak majitel protálu Centrum.cz o třetinu spadl.
TOP 10 PROVOZOVATELŮ ONLINE MÉDIÍ, ZAOKROUHLENO NA MILIONY KČ | |||
provozovatel | prosinec 2011 | listopad 2011 | meziměsíční změna |
Seznam.cz | 167 | 171 | -2 % |
Mafra | 65 | 50 | +29 % |
Centrum Holdings | 46 | 66 | -30 % |
AdActive.cz | 20 | 18 | +10 % |
Ringier Axel Springer | 14 | 16 | +17 % |
Economia | 13 | 13 | +7 % |
Mladá fronta | 13 | 18 | -27 % |
Allegro AdMarket | 9 | 11 | -18 % |
Impression Media | 8 | 13 | -34 % |
Internet Info | 5 | 7 | -24 % |
Výše výdajů vychází z ceníkových cen, reálné příjmy mohou být nižší. Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 11-12/2011 |