Pietro Filipi. Kara. Glami. Lookio. Čtvero tuzemských outletů. Čtvero malých českých značek. Best practices z Instagramu. Přijďte 20. listopadu na Módu v Česku do Aureole.

Mafra završila fúzi svých firem

Mafra. Foto: Vojta Herout

Oficiálně k 1. červnu dokončilo vydavatelství Mafra Andreje Babiše fúzi svých dceřiných firem. Akciová společnost Mafra tak pohltila firmy AGF Media (vydávala regionální týdeníky 5plus2), Webdio (provozovalo menší weby jako eMimino.cz či Módní peklo), Retail Info (provozovalo nabídkový web Akčníceny.cz) a Léko Media Group (vydavatelství webu Česká pozice).

“Tyto společnosti tak zanikly a veškeré jejich aktivity přešly do společnosti Mafra. Fúze byla provedena za účelem zjednodušení struktury mediální skupiny Mafra a dosažení úspor,” oznámila společnost.

Borovan s Motejlkem propočítali loňské Babišovy ztráty jen v tiskovém byznysu na zhruba 1 miliardu Kč. Jen Česká pozice současného šéfa Lidových novin spolkla 43 milionů. Bilanci Babišova podnikání v médiích může vylepšit výsledek firmy Londa, provozovatele nejposlouchanějšího tuzemského rádia Impuls, ovšem jen mírně, v řádech desítek milionů (předloňský zisk Londy před zdaněním činil 85 milionů Kč).

Sama Mafra vykázala za loňský rok ztrátu 887 milionů Kč, a to včetně hospodaření dříve sloučených firem Mafra Media a Metro ČR. O rok dříve Mafra měla ztrátu 168 milionů Kč. Tržby z prodeje vlastních výrobků a služeb loni klesly na 2,45 miliardy Kč z předchozích 2,57 miliardy v roce 2012. Celkové tržby loni činily 2,48 miliardy Kč.