Bermudskou CME, majitele tuzemské televize Nova, plánují koupit společně čínská CEFC a místní skupina Penta, píše Reuters. CME nyní spadá do amerického mediálního koncernu Time Warner.

Magazín Newsweek opět prodán, ani ne po roce končí jeho partnerství s The Daily Beast

Poslední tištěné číslo Newsweeku vyšlo v prosinci 2012, po 80 letech jeho existence. Foto: Profimedia.cz

Poslední tištěné číslo Newsweeku vyšlo v prosinci 2012, po 80 letech jeho existence. Foto: Profimedia.cz

Skomírající americký zpravodajský časopis Newsweek, který od konce loňského roku existoval už jen na internetu, opět změnil majitele. Za blíže neupřesněnou sumu ho od internetové společnosti IAC/InterActiveCorp koupila firma International Business Times. Informoval o tom deník The New York Times.

„Věříme ve značku Newsweek a těšíme se na její pěstování, přičemž ji plně uvedeme do digitálního věku,“ uvedl šéf International Business Times Etienne Uzac.

Newsweek býval prestižní časopis s milionovými náklady a tradicí od roku 1933. V posledních letech se ale potýkal s výraznými ztrátami. Nakladatelství The Washington Post Company ho v srpnu roku 2010 prodalo za symbolický dolar dvaadevadesátiletému podnikateli Sidneymu Harmanovi. Ten před svou smrtí v roce 2011 Newsweek vlastnil společně s internetovou společností IAC.

Na přelomu let 2012 a 2013 se magazín spojil s webem The Daily Beast a na internetu se objevoval pod jeho hlavičkou. V tištěné podobě časopis od letoška vycházel už jen v Evropě.

International Business Times zdůraznila, že akvizice nezahrnuje server The Daily Beast, jehož je dosud součástí, a že v následujících týdnech plánuje obnovení původní webové stránky www.newsweek.com.