Jak koronavirus dopadá na média, marketing a maloobchod v Česku? Čtěte ve speciální příloze.

Majetkově se nespojujeme, tvrdí o „svých“ firmách šéfky Ringieru a televize Barrandov

Digitální Barrandov je v rozjezdové, ztrátové fázi, naopak český Ringier měl loni zisk přes půl miliardy.

Zvěsti o majetkovém vstupu české pobočky švýcarsko-německého vydavatelství Ringier Axel Springer (Blesk, Reflex, Sport či ABC) do digitální televize Barrandov skupiny oceláře Tomáše Chrenka, které se včera začaly šířit Prahou, obě strany popírají. Tvrdí, že o tom seriózně nejednají.

„Ptali se mě na to už asi čtyři novináři,“ přisvědčila dnes v krátkém rozhovoru s Médiářem generální ředitelka televize Barrandov Janka Vozárová. S Ringierem Barrandov podle jejích slov jedná pouze o „marketingově-mediální spolupráci“ na příští rok, tedy podpoře svých pořadů v tištěných titulech Ringieru.

Na dotaz, zda se Ringier má stát majitelem Barrandova, Vozárová odvětila „ne, určitě ne“.

Také Libuše Šmuclerová, generální ředitelka českého Ringieru, už včera v telefonickém rozhovoru z Vídně popřela, že by její firma měla získat majetkový podíl v televizi Barrandov.

Jak hospodaří

Digitální stanice Barrandov odstartovala v lednu 2009 jako plnoformátová konkurence Novy a Primy. Její kumulovaná ztráta za roky 2008, 2009 a 2010 činí 860 milionů Kč, koncem letoška dosáhnout téměř miliardy.

Situaci ji zkomplikovala čerstvá novela zákona o České televizi, která odebírá reklamu mimo jiné z veřejnoprávní ČT1. Barrandov proti tomu protestuje, tvrdí, že jako začínající stanici ji zákon znevýhodňuje oproti zavedené Nově či Primě. Třeba šéf Novy přitom považuje za pravděpodobné, že většina peněz, o které od příští roku přijde ČT, se přelijí na Novu a Primu.

Naopak Ringier byl loni v dobré kondici, skončil s čistým ziskem 552 milionů Kč, o rok dřív 371 milionů Kč.