
Tomáš Jirsa
Tomáš Jirsa končí ve funkci jednoho ze dvou jednatelů internetového vydavatelství Info.cz Online Media. Stalo se tak jen několik hodin poté, co reportéři Lukáš Valášek a Jan Horák v textu na Aktuálně.cz informovali, že Jirsova agentura C&B Reputation Management cíleně vylepšovala obraz Číny na zakázku společnosti Home Credit. Ta patří nejbohatšímu Čechovi Petru Kellnerovi. C&B Reputation Management je dceřinou firmou Jirsovy komunikační skupiny C&B Group, menšinový, desetinový podíl vlastní Tomáš Sazima, který v kontraktu s Home Creditem práci za agenturu vykazoval. Smlouvy, o nichž informuje Aktuálně.cz, se týkají dubna až srpna 2019.
„Přestože pan Tomáš Jirsa nepůsobil v orgánech společnosti, která podle Aktuálně.cz pracovala pro společnost Home Credit, došlo dnes k dohodě, že bezodkladně opustí pozici jednatele společnosti Info.cz Online Media,“ oznámilo internetové vydavatelství. Než to firma potvrdila, upozornil na Jirsův konec v pozici jednatele už před polednem Deník N.
Info.cz Online Media, která provozuje web Info.cz, přitom patří firmě Czech Media Invest, kterou řídí a z 50 % vlastní Daniel Křetínský, 40 % pak drží Patrik Tkáč a 10 % Roman Korbačka. Pod Czech Media Invest spadá také vydavatelství Czech News Center novin Blesk, Aha!, Sport či časopisu Reflex, stejně jako Czech Radio Center, provozovatel rádií Frekvence 1 či Evropa 2.
Firma Info.cz Online Media se od Czech News Center vydělila letos v lednu, přičemž měla provozovat web Info.cz, příslušnou mobilní aplikaci a také vydávat časopis Info Lab (už nevychází). Pohltila také agregátor Zdroj.cz, který provozovala akciová společnost Fount, v jejíchž orgánech figuroval Radim Ochvat, šéf komunikace Kellnerovy PPF (Fount je nyní v likvidaci a jejím likvidátorem je právě Jirsa). Podle plánů zveřejněných na setkání s novináři letos v lednu si novou firmu Info.cz Online Media měli majetkově napůl rozdělit Tomáš Jirsa a Czech Media Invest v čele s Křetínským. V obchodním rejstříku je ovšem dosud jako jediný majitel uvedena Czech Media Invest.
Po dnešku by tak jednatelem Info.cz Online Media měl zůstat Michal Půr, zároveň šéfredaktor Info.cz. Web hned po vyčlenění z Czech News Center letos v lednu rozjel videopořad Topol Show, kde dostal prostor bývalý premiér za ODS Mirek Topolánek. Jirsa s Půrem zase moderují audiorozhovory se známými lidmi v podcastu Insider. Mezi píšící autory webu patří někdejší poradce premiérů Topolánka a Fischera Martin Schmarcz, konzervativec Matyáš Zrno nebo člen Rady České televize Vratislav Dostál.
Novým majitelem Info.cz má být Půr

Michal Půr na snídani s novináři v Café Savoy letos v lednu
Půr by se měl také stát vlastníkem vydavatelské firmy Info.cz, aspoň podle jejího dnešního vyjádření: „Od počátku tohoto projektu jsme předpokládali, že v blízké době dojde ke změně vlastnické struktury a skupina Czech Media Invest nebude mít ani formální kontrolu nad projektem. V této souvislosti potvrzujeme probíhající jednání o prodeji majoritního podílu v Info.cz Online Media společnosti, kterou bude ovládat současný šéfredaktor Info.cz Michal Půr. Transakce ještě nebyla dokončena vzhledem k celé řadě problémů technického rázu, ale její uzavření čekáme v krátké době.“
Křetínského mediální firma se od Info.cz distancuje: „V souvislosti s oddělením webu Info.cz z Czech News Center (CNC) a jeho převodu do společnosti Info.cz Online Media, která je 100% dceřinou společností Czech Media Invest (CMI), jsme od počátku předpokládali, že nebudeme cílově majoritním vlastníkem společnosti. Proto byly na pozice jednatelů jmenovány osoby bez vazby na ostatní mediální aktivity CMI, tedy šéfredaktor Michal Půr a Tomáš Jirsa. Vedení portálu je tak absolutně nezávislé na ostatních médiích skupiny CMI a ani akcionáři CMI, ani žádný jiný subjekt neměl a nemá podle našeho přesvědčení vliv na chod a obsah webu Info.cz. CMI ani jeho dceřiná společnost CNC se nikterak nepodíleli na řízení společnosti Info.cz.“
„Profesionální PR nesmí lhát“
Na praxi Jirsovy agentury C&B Reputation Management, kterou popsalo Aktuálně.cz, reagovala i oborová Asociace public relations (APRA). Připomněla, že podle etického kodexu mezinárodní organizace ICCO, k němuž se u nás hlásí i členské agentury APRA, nesmí PR profesionál vědomě poskytovat zavádějící a lživé informace, ať už jde o faktické údaje, nebo o zájmy klienta, jehož reprezentuje.
„Je právem každé instituce komunikovat s veřejností a snažit se ji přesvědčit o svém názoru. Je však třeba trvat na tom, aby komunikace vedená PR profesionály dodržovala etická pravidla a nelhala a aby se komunikace vedla transparentně – tedy aby ten, kdo komunikaci řídí nezakrýval svoji identitu nebo identitu toho, v jehož zájmu vystupuje,” říká předseda Etické a smírčí komise APRA Vladimír Bystrov, který je zároveň spolumajitelem PR agentury Bison & Rose.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu
