Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Majitel Novy propustí do konce roku 1.000 lidí, soustředí se na televizi

  • ČTK
  • 01. 11. 2013 20:22

Mediální společnost Central European Media Enterprises (CME), která v Česku vlastní televizi Nova, počítá se snížením počtu zaměstnanců o 1.000 lidí do konce roku. Vyplývá to z prohlášení jednoho z šéfů CME Michaela Del Nina v rozhovoru s investory, zveřejněném na webu firmy. Podle dostupných informací CME zaměstnává asi 4.500 lidí, z toho Nova zhruba 650. Firma se chce zaměřit na svou hlavní činnost, kterou je provozování televizních stanic.

„V několika posledních týdnech jsme urychlili a rozšířili podnikové restrukturalizační plány, které byly oznámeny dříve. Do konce tohoto roku máme za cíl mít přibližně o tisíc zaměstnanců méně než začátku roku 2013. Očekáváme, že výsledkem budou roční úspory 30 milionů dolarů proti roku 2012, ale také to pro nás v tomto roce povede k vyšším nákladům na restrukturalizaci, než se očekávalo,“ uvedl manažer.

Očekává, že náklady na restrukturalizaci letos dosáhnou zhruba 20 milionů dolarů, a také přibudou náklady na odstupné za třetí a čtvrté čtvrtletí v celkové výši zhruba 7 milionů dolarů.

V Česku se firma v srpnu rozloučila s dlouholetým generálním ředitelem Adrianem Sarbu a s ředitelem zpravodajství Vladimírem Mužíkem, v říjnu pak s generálním ředitelem Novy Janem Andruškem. Odešli také finanční ředitel CME David Sach a výkonný viceprezident odpovědný za strategické plánování a operace Anthony Chhoy. Na Slovensku přišla o místo generální ředitelka Markízy Zuzana Ťapáková.

CME se snaží nastartovat růst výnosů, které se propadly po letošním zavedení nové obchodní politiky. „Provádíme změny v našem přístupu k prodeji reklamy v České republice, které odráží lekce, jež jsme si osvojili v průběhu tohoto roku. Také se pozorněji díváme na strukturu nákladů napříč společností a určujeme způsoby, jak zeštíhlet a stát se efektivnějšími,“ poznamenal.

Letošní změna obchodní politiky znamenala výrazný nárůst cen inzerce. Řada klientů proto se svými rozpočty přešla ke konkurenční Primě nebo jiným mediím a výsledkem byl výrazný propad reklamních výnosů.

CME se dále hodlá soustředit zejména na budování hlavních aktiv televizního vysílání v každé zemi. „V současnosti tudíž přezkoumáváme alternativy pro některé naše naše vedlejší činnosti, jako je distribuce do kin a v oblasti domácího videa, včetně možného zbavení se části nebo veškerého tohoto majetku. I když některé z těchto činností měly solidní výsledky, domníváme se, že společnosti lépe poslouží ostřejší manažerské zaměření na její hlavní činnosti,“ dodal Michael Del Nin.