Newsletter, o který si tolik píšete, se vrátil do pravidelného rytmu, zase chodí denně ráno v šest.

Majiteli skútru nemá cenu nabízet servis na dodávku

Big data. Jedna z nejskloňovanějších slov poslední doby. Jaké konkrétní využití v marketingu mají?

O2 Media doručuje cílená reklamní sdělení přímo na displeje mobilních telefonů

O2 Media doručuje cílená reklamní sdělení přímo na displeje mobilních telefonů

Velké objemy dat umožňují lépe poznat chování zákazníků a přesněji na ně cílit reklamní sdělení. Kromě sociodemografických a lokalizačních dat dokáží zohlednit zájmy zákazníků. „Díky práci s big daty dokážeme oslovit třeba mladé ženy se zájmem o bydlení a design nebo muže se zájmem o sportovní automobily. Také nám pomáhají vyloučit, abychom třeba majiteli skútru nabízeli servis na dodávku,“ popisuje Ferdinand Kraus z firmy O2 Media, která se zabývá prodejem cílených médií.

„Všechna relevantní data bezpečně a v souladu s platnou legislativou uchováváme a díky pokročilým analytickým nástrojům je dokážeme dávat do širších souvislostí a tomu uzpůsobit komunikaci,“ popisuje Kraus s tím, že reklamu nenabízí jen prostřednictvím SMS a MMS, direct mailu a příloh k vyúčtování, ale také přes digitální televizi nebo online v rámci real-time biddingu (RTB). „Samozřejmostí je možnost kombinace formátů. Bannerovou reklamu dokážeme propojit s SMS a vytvářet tak interaktivní dialog se zákazníky,“ dodává.

500 nových zákazníků za dva měsíce

Právě kombinaci různých formátů využila kampaň pro společnost Siko, která měla přivést nové zákazníky na prodejny koupelen a kuchyní. Pro zvýšení povědomí o nabídce využilo O2 Media formátů s velkým zásahem – online RTB, standardní SMS a e-maily. Na to plynule navázala výkonnostní kampaň. Požadovaný efekt přineslo především zapojení takzvaných Call me back SMS. Pokud oslovení zákazníci projevili zájem o nabídku kliknutím na odkaz v SMS, byli do několika minut propojeni s call centrem. Operátoři klientům představili nabídku a pomohli jim s domluvením schůzky. Call me back SMS oslovily přes 400.000 uživatelů, o zpětné volání požádalo 6,82 % lidí. Operátorům se podařilo dovolat celkově 11.952 zákazníkům, kdy konverzní poměr z hovorů činil 4,3 %. Kampaň klientovi přivedla na prodejny 515 potenciálních zákazníků za necelé dva měsíce.

Haló, hledáme nové kolegy

To, že reklamní SMS mohou dobře fungovat i jako náborová kampaň, si O2 ozkoušelo při hledání vhodných kandidátů pro své prodejny v Praze, Brně, Znojmě, Příbrami, Písku a v Ostravě. Pomocí webprofilingu našlo uživatele, kteří aktuálně hledají práci nebo mají zájem o telekomunikace a nové technologie. Dalším parametrem byly vybrané demografické ukazatele, což umožnilo vyprofilovat cílovou skupinu odpovídajícího věku a s místem bydliště či dojezdové vzdálenosti v blízkosti prodejen. Tyto cílové skupiny O2 oslovilo pomocí standardních SMS. Na totožné lokality následně rozeslalo lokalizační SMS tentokrát zaměřené na ty, kteří v blízkosti prodejen již pracují, bez ohledu na to, kde bydlí. Při zapojení náborové kampaně O2 Media došlo k 164% nárůstu návštěvnosti náborového webu a mateřská společnost O2 obdržela o 160 % více zaslaných životopisů. Za celý rok 2018 pak kampaně O2 Media dopomohly k nalezení 62 nových zaměstnanců.