
O2 Media doručuje cílená reklamní sdělení přímo na displeje mobilních telefonů
Velké objemy dat umožňují lépe poznat chování zákazníků a přesněji na ně cílit reklamní sdělení. Kromě sociodemografických a lokalizačních dat dokáží zohlednit zájmy zákazníků. „Díky práci s big daty dokážeme oslovit třeba mladé ženy se zájmem o bydlení a design nebo muže se zájmem o sportovní automobily. Také nám pomáhají vyloučit, abychom třeba majiteli skútru nabízeli servis na dodávku,“ popisuje Ferdinand Kraus z firmy O2 Media, která se zabývá prodejem cílených médií.
„Všechna relevantní data bezpečně a v souladu s platnou legislativou uchováváme a díky pokročilým analytickým nástrojům je dokážeme dávat do širších souvislostí a tomu uzpůsobit komunikaci,“ popisuje Kraus s tím, že reklamu nenabízí jen prostřednictvím SMS a MMS, direct mailu a příloh k vyúčtování, ale také přes digitální televizi nebo online v rámci real-time biddingu (RTB). „Samozřejmostí je možnost kombinace formátů. Bannerovou reklamu dokážeme propojit s SMS a vytvářet tak interaktivní dialog se zákazníky,“ dodává.
500 nových zákazníků za dva měsíce
Právě kombinaci různých formátů využila kampaň pro společnost Siko, která měla přivést nové zákazníky na prodejny koupelen a kuchyní. Pro zvýšení povědomí o nabídce využilo O2 Media formátů s velkým zásahem – online RTB, standardní SMS a e-maily. Na to plynule navázala výkonnostní kampaň. Požadovaný efekt přineslo především zapojení takzvaných Call me back SMS. Pokud oslovení zákazníci projevili zájem o nabídku kliknutím na odkaz v SMS, byli do několika minut propojeni s call centrem. Operátoři klientům představili nabídku a pomohli jim s domluvením schůzky. Call me back SMS oslovily přes 400.000 uživatelů, o zpětné volání požádalo 6,82 % lidí. Operátorům se podařilo dovolat celkově 11.952 zákazníkům, kdy konverzní poměr z hovorů činil 4,3 %. Kampaň klientovi přivedla na prodejny 515 potenciálních zákazníků za necelé dva měsíce.
Haló, hledáme nové kolegy
To, že reklamní SMS mohou dobře fungovat i jako náborová kampaň, si O2 ozkoušelo při hledání vhodných kandidátů pro své prodejny v Praze, Brně, Znojmě, Příbrami, Písku a v Ostravě. Pomocí webprofilingu našlo uživatele, kteří aktuálně hledají práci nebo mají zájem o telekomunikace a nové technologie. Dalším parametrem byly vybrané demografické ukazatele, což umožnilo vyprofilovat cílovou skupinu odpovídajícího věku a s místem bydliště či dojezdové vzdálenosti v blízkosti prodejen. Tyto cílové skupiny O2 oslovilo pomocí standardních SMS. Na totožné lokality následně rozeslalo lokalizační SMS tentokrát zaměřené na ty, kteří v blízkosti prodejen již pracují, bez ohledu na to, kde bydlí. Při zapojení náborové kampaně O2 Media došlo k 164% nárůstu návštěvnosti náborového webu a mateřská společnost O2 obdržela o 160 % více zaslaných životopisů. Za celý rok 2018 pak kampaně O2 Media dopomohly k nalezení 62 nových zaměstnanců.
Další případové studie najdete na webu O2 Media
Text je součástí placené spolupráce se společností O2 Media

Jakub Železný už v ČT nebude moderovat Události. Střídá ho Josef Kvasnička

TV Nova uvede komediální krimi Policie Hvar. Jedna rodina půjde dvakrát týdně

Petra Fundová: Burda přidá nový web s recepty z BBC Good Food

TV Prima nasadí seriály Malá velká liga, Na vlnách Jadranu a show Hubne celá vesnice
