Tištěný titul What, dosud půlročník pro vybrané publikum, se dostává také do běžné distribuční sítě jako měsíčník, s přídomkem lifestylové noviny. První číslo vyšlo 6. února v tištěném nákladu 10.000 kusů, v rozsahu 36 stran formátu zhruba A3. Lifestylové noviny What vydává Beata Baníková, majitelka pražské restaurace Soho, ve své nové firmě What publishing. „Čtyři roky jsme What distribuovali v periodicitě dvakrát v roce zúžené VIP klientele, kurýrem, přímo do rukou, s personifikovanými obálkami a dárky. V tom budeme pokračovat, navíc s titulem oficiálně vstupujeme na trh. Distribuujeme přes síť Mediaprint & Kapa, v síti Relay máme přednostní pozice,“ přiblížila Médiáři vydavatelka při křtu právě v restauraci Soho.
Vybraná distribuce začínala pro 300 lidí, nyní chodí na 490 adres. Jde povětšinou o majitele firem či vysoce postavené manažery korporací, hosty, kteří mají v Sohu otevřené účty. Tomu odpovídá i skladba inzerce. V prvním čísle novin, které jde na trh, se inzerátem propagují Delonghi, bankovnictví Erste Premier, Mercedes-Benz či Yves Saint Laurent, dál třeba Veolia či Marks & Spencer. O obchod a inzerci se stará Kateřina Davídková.
„Pracujeme na tom, aby What do roku byl multimediální titul. Teď jsme ve vývoji aplikace, součástí našich stránek je e-shop s vlastními produkty a budeme pracovat s formou podcastů a videa. Vše budou produkovat externisté, nemáme žádné zaměstnance, nikdo za námi nestojí, opravdu jsme to stavěli velmi organicky, právě na svých zkušenostech z posledních čtyř let. Byl to obchodně úspěšný model, proto jsme si řekli, že to zkusíme ve větším,“ doplňuje vydavatelka Beata Baníková.