Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

Makro má první globální vánoční online kampaň

Velkoobchod Metro Cash & Carry oslovuje živnostníky videem ze španělské restaurace.

Velkoobchod Metro Cash & Carry, který v Česku reprezentuje obchodní řetězec Makro, spustil svou vůbec první globální vánoční digitální kampaň. Její součástí je online spot se sloganem Watch A True Christmas Story neboli Sleduj skutečný vánoční příběh, který zachycuje, jak velkoobchod překvapil svého zákazníka, majitele španělské restaurace, a uspořádal pro něj rodinnou vánoční oslavu.

Spot poběží v několika zemích včetně Česka jako videoreklama na YouTube a dále na stránkách velkoobchodu Metro od 17. prosince 2016. V Česku bylo zveřejněno také na účtech řetězce Makro na sociálních sítích Linkedin a Twitter. Sociální sítě spravuje v Česku pro řetězec agentura Inspiro Solutions. Video cílí především na živnostníky, ale i na veřejnost. Kampaní chce Metro posílit svůj vztah k zákazníkům a prezentovat se jako spolehlivý partner.

Hlavní roli ve spotu hraje podle manažerky korporátní komunikace Makra Romany Nýdrle skutečný zákazník španělského velkoobchodu Makro a současně majitel restaurace v San Sebastianu Inigo Lavado. Spot vyvrcholí ve chvíli, kdy se zaměstnanci Makra ujmou provozu v kuchyni, aby si Lavado mohl užít svátky s rodinou a přáteli.

„Kampaň cílí na nespočet živnostníků. Majitele restaurace reprezentuje všechny naše zákazníky, kteří nám svěřili svůj byznys,“ tvrdí Phillipe Palazzi, operating partner a šéf marketingu Metro Cash & Carry.

Video vznikalo pod záminkou natáčení reportáže o oblíbené španělské restauraci. Filmový štáb doprovázel majitele tři dny, v nichž zaznamenal, jak probíhá jeho běžný pracovní den. Video tak poskytuje pohled do kuchyně během vánočního období. Skutečný důvod natáčení znala podle Metra pouze manželka majitele. Ta pak spolu s velkoobchodem zorganizovala speciální vánoční překvapení, kdy se v jedné chvíli vymění návštěvníci restaurace za rodinu a přátele. „Spot se dotkne mnoha lidí, protože jeho příběh je autentický a pravdivý. V kampani jsme chtěli vyzdvihnout, že Vánoce jsou především o sdílení radosti a trávení času s těmi nejbližšími,“ prohlašuje globální ředitelka brandingu a aktivace Metro Cash & Carry Giesele Musa.