Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Makro má první globální vánoční online kampaň

Velkoobchod Metro Cash & Carry oslovuje živnostníky videem ze španělské restaurace.

Velkoobchod Metro Cash & Carry, který v Česku reprezentuje obchodní řetězec Makro, spustil svou vůbec první globální vánoční digitální kampaň. Její součástí je online spot se sloganem Watch A True Christmas Story neboli Sleduj skutečný vánoční příběh, který zachycuje, jak velkoobchod překvapil svého zákazníka, majitele španělské restaurace, a uspořádal pro něj rodinnou vánoční oslavu.

Spot poběží v několika zemích včetně Česka jako videoreklama na YouTube a dále na stránkách velkoobchodu Metro od 17. prosince 2016. V Česku bylo zveřejněno také na účtech řetězce Makro na sociálních sítích Linkedin a Twitter. Sociální sítě spravuje v Česku pro řetězec agentura Inspiro Solutions. Video cílí především na živnostníky, ale i na veřejnost. Kampaní chce Metro posílit svůj vztah k zákazníkům a prezentovat se jako spolehlivý partner.

Hlavní roli ve spotu hraje podle manažerky korporátní komunikace Makra Romany Nýdrle skutečný zákazník španělského velkoobchodu Makro a současně majitel restaurace v San Sebastianu Inigo Lavado. Spot vyvrcholí ve chvíli, kdy se zaměstnanci Makra ujmou provozu v kuchyni, aby si Lavado mohl užít svátky s rodinou a přáteli.

„Kampaň cílí na nespočet živnostníků. Majitele restaurace reprezentuje všechny naše zákazníky, kteří nám svěřili svůj byznys,“ tvrdí Phillipe Palazzi, operating partner a šéf marketingu Metro Cash & Carry.

Video vznikalo pod záminkou natáčení reportáže o oblíbené španělské restauraci. Filmový štáb doprovázel majitele tři dny, v nichž zaznamenal, jak probíhá jeho běžný pracovní den. Video tak poskytuje pohled do kuchyně během vánočního období. Skutečný důvod natáčení znala podle Metra pouze manželka majitele. Ta pak spolu s velkoobchodem zorganizovala speciální vánoční překvapení, kdy se v jedné chvíli vymění návštěvníci restaurace za rodinu a přátele. „Spot se dotkne mnoha lidí, protože jeho příběh je autentický a pravdivý. V kampani jsme chtěli vyzdvihnout, že Vánoce jsou především o sdílení radosti a trávení času s těmi nejbližšími,“ prohlašuje globální ředitelka brandingu a aktivace Metro Cash & Carry Giesele Musa.