Velkoobchodní síť Makro začala od začátku letošního roku nabízet zdarma gastronomickým provozům řešení pro tvorbu webových stránek. Součástí je databáze ilustračních fotografií a implementace SEO optimalizace. V dubnu se k řešení přidá rezervační systém.
Tvorbu stránek řeší podnikatel se svým obchodním zástupcem v Makru, žádost může podat i online prostřednictvím formuláře. Poté ho kontaktuje operátor, který s ním provede základní úkony pro spuštění stránek. V dubnu se balíček rozšíří o rezervační systém, který má fungovat nonstop. Pro poradenství funguje tým na telefonu nebo webu a emailová podpora.
„Digitální služby zdarma nabízíme v době, kdy jsou podnikatelé v gastronomii pod stále větším tlakem. Potýkají se s nedostatkem kvalitní pracovní síly a rostoucími náklady na provoz. Věříme, že námi nabízená digitální řešení jim pomohou s běžnou administrativou,“ komentoval projekt Guillaume Chêne, výkonný ředitel Makra pro Česko.
Vývoj digitálních řešení pro podnikatele Makro organizuje pod hlavičkou Digitálního Klubu Metro Group a pod ním fungujícím programem Metro Accelerator, který vyhledává startupová řešení pro digitalizaci gastronomie i retailu. Provozovatelem webového řešení je Horeca Digital, sesterská firma společnosti Makra.