Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Makro opatrně testuje e-shopy u partnerských prodejen Můj obchod

Velkoobchod poskytuje svým partnerům platformu pro provoz internetových obchodů.

Velkoobchod Makro, který stojí za projektem nezávislých maloobchodů Můj Obchod, začal těmto partnerským prodejnám nabízet možnost provozování vlastního e-shopu. Celý koncept je podobný tomu, s nímž během nouzového stavu přišel online supermarket Rohlik.cz. Projekt je pro členy aliance Můj obchod zdarma a funguje na principu klasického online nakupování, avšak provozovatelé obchodů nebudují vlastní e-shop, ale pouze si na platformě Makra kompletují nabídku produktů, které chtějí zařadit do prodeje přes internet. Partnerský prodejce si přitom toto zboží vybírá sám a sám si určuje jeho cenu.

Koncový zákazník si pak na stránkách Mujobchod.cz vyhledá nejbližší, respektive preferovanou prodejnu, učiní objednávku podle nabídky konkrétního obchodníka a poté si nákup v prodejně vyzvedne. „V této nelehké době se snažíme přemýšlet o řešeních, které zjednoduší nakupování a zároveň pomohou obchodníkům zlepšovat své služby a podpoří tradiční trh. E-shop Můj obchod zatím funguje v testovacím provozu, ale očekáváme, že počet zapojených prodejen i nabídka potravin se bude rozšiřovat. Do budoucna počítáme nejen s rozšířením prodejen, ale také vylepšením projektu například o možnosti online plateb, donášku či rozvoz,“ komentovala spuštění služby Romana Nýdrle, manažerka komunikace Makra. Aktuálně je do testování zapojeno 19 z celkového počtu 487 prodejen.

Z pohledu zákazníka tutéž službu nabízí od konce března platforma Nakupbezpečně.cz. Za jejím spuštěním stojí Rohlik.cz, který chtěl tehdy přispět k řešení koronavirové krize. Na rozdíl od Makra v tomto případě se do projektu může zapojit jakýkoliv obchod, který však nečerpá z produktové nabídky Rohlíku, ale vkládá vlastní zboží.