Až 1.750 tun papíru plánuje letos ušetřit velkoobchod Makro v Česku. „Letos plánujeme vytisknout přes 20 milionů letáků, což je o 45 % míň než loni,“ přibližuje Romana Nýdrle, manažerka komunikace Makra. Snížit papírovou spotřebu chce Makro částečnou digitalizací dosud tištěných sdělení. Sníží se také počet stran - původně na vydání všech letáků připadlo zhruba 4.300 stránek, úspora má činit zhruba desetinu, konkrétně 416 stránek. Kompletně do elektronické formy mají přejít sezónní nabídky i tematické letáky jako například Víno a sýry.
Kromě kvantity chce změnit i kvalitu reklamních materiálů. „Podoba nových letáků bude čistší, modernější a jednolitá. Změna vizuálu a obsahu vychází především ze zpětné vazby zákazníků. Nabídka je vytvářena a nabízena přímo na míru podle individuálních potřeb, čímž rovněž ušetříme zdroje papíru,“ uvádí Lenka Hanáčková, manažerka trade marketingu, „třeba živnostníci ze segmentu horeca tak ve svém letáku najdou především sezónní a čerstvé produkty, zatímco leták pro zákazníky z maloobchodu je navržen tak, aby v něm lidé rychle našli ověřené produkty včetně jejich ceny.“