E-shop Mall.cz spustil do ostrého provozu novou podobu svého webu. Je responzivní a má sloužit především k nárůstu prodejů skrze mobilní telefony. Mall.cz uvádí, že reaguje na nárůst nákupů přes mobilní zařízení, které tvoří 15 % jeho obratu. Responzivní platformu spustil e-shop i ve svých modifikacích v Polsku, Maďarsku, Chorvatsku, Slovinsku a na Slovensku.
Podle Mall.cz se na mobilních zařízení prodává nejvíce móda, hračky pro děti a vybavení domácnosti. Většinu těchto nákupů realizují v e-shopu ženy, přičemž ale utratí při nákupu o 30 % méně než muži. Poměr prohlížených produktů na počítačích oproti mobilním zařízením činí 1:3. Počet uskutečněných nákupů je na počítačích pětinásobný vůči mobilnímu zařízení, ale průměrná hodnota objednávky je nižší.
Několik týdnu fungovala nová podoba e-shopu na testovací bázi, Mall.cz prý zaznamenal v této době navýšení počtu transakcí o 20 až 30 %. Nové pojetí pro mobilní platformy umožní podle Mall.cz uživatelům přehledněji prohlížet zboží, vytvářet objednávky nebo uskutečnit finální transakce. Novinkou je i vylepšená animace tlačítka „přidat do košíku“, kdy se barva tlačítka změní, aby bylo zřejmé, že je zboží už přidáno. „S novým responzivním webem našim uživatelům mobilních zařízení přenášíme veškeré prvky, na které jsou zvyklí z běžných počítačů,“ uvádí Štěpánka Kovaříková, projektová manažerka Mall.cz. „V rámci testování UX jsme zohledňovali například i to, jaký je podíl praváků a leváků nebo jak se uživatelé orientují na displeji telefonu. Tomu je přizpůsobena navigace menu.“
Koncept responzivního e-shopu byl z části konzultován s agenturou Dobrý web a jeho vývoj trval cca sedm měsíců, finální realizace byla řízena jen interním týmem Mall.cz. Po zhruba dvou měsících testování byl nový e-shop spuštěn paralelně s jeho původní mobilní variantou m.mall.cz. Od poloviny října už internetový obchod spoléhá jen na jednu webovou stránku, jednotnou pro všechny platformy - www.mall.cz.
Mall.cz je druhým největším českým e-shopem s elektronikou po Alza.cz. Od letošního července patří pod investiční skupinu Rockaway Capital majitelů Petra Kellnera, Daniela Křetínského a Patrika Tkáče. Transakce za nákup podílu v Mall.cz ve výši 5,4 miliardy Kč byla jednou z největších v historii Česka. Společně s e-shopem CZC.cz, Kolonial.cz, Proděti.cz, BigBrands.cz, Bux.cz, Rozbaleno.cz, Sporty.cz a Vivantis.cz tvoří Mall.cz tzv. Mall Group. Do skupiny Rockaway Capital patří i srovnávač cen Heureka.

Internetová Mall.tv změní název na Fame Play

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“
