Internetový prodejce Mall.cz spustil novou službu, díky níž mohou zákazníci aktuální stav své objednávky sledovat ve svém účtu. Pro zjišťování stavu objednávky chce prodejce brzy spustit i chatbota. Mall.cz zároveň sjednotil sledování zásilek pro všech osm svých dopravců, není tedy nutné sledovat zvlášť u každého, kde se balík nachází. „Zákazníci už nebudou muset řešit, jaký dopravce jim doručí zboží, jaké je číslo zásilky a kde ho najdou. Jednoduše kliknou na odkaz Sledování objednávky a zbytek už uděláme za ně,“ slibuje Pavel Knap, šéf logistiky Mall Group.
Systém je napojený na logistické centrum Mallu, které se nachází v Jirnech u Prahy, a také na všechny dopravce. V přehledu objednávky zákazníků jsou nyní k dispozici informace o dopravci včetně jeho kontaktních údajů, podrobná historie stavu objednávky, částka k úhradě, kam a kdo objednávku doručuje a aktuální stav s předběžným termínem doručení.
Konkurenční e-shop Alza.cz stejnou funkci na webu zpřístupnil zákazníkům už dříve. „Odkaz na track & trace balík dopravce na pouhý proklik pro konkrétní zakázku máme v sekci Moje Alza již několik let. Pro službu Alza Expres máme dokonce mapku s pozicí vozidla a informaci o očekávaném příjezdu,“ doplnil Jan Klička, ředitel logistiky Alzy. Sledovat cestu balíčku sjednoceně od všech dopravců umožňuje zákazníkům také Amazon nebo Aliexpress.