Český e-shop Mall.cz testuje vyhledávání produktů podle fotek. Novinka má pomoci lidem co nejrychleji najít zboží z kategorie životního stylu, které nelze vždy přesně popsat slovy. Služba podle libovolné fotky z mobilního telefonu umí vyhledat nejpodobnější produkty, které je následně možné na e-shopu koupit. Pilotní provoz funguje pro tři kategorie - módu, obuv a hodinky.
„Takzvaný image search chceme integrovat pro mobilní zařízení tak, abychom zákazníkům dokázali nabídnout jednoduché a intuitivní vyhledávání,“ propisuje projekt Michal Moravec, produktový manažer Mall.cz. Vyhledávání pomocí fotografií má lidem sloužit zejména v situaci, kdy vidí výrobek, který je zaujme. Aniž by znali značku či jakoukoliv bližší specifikaci, mohou s jeho pomocí snadno zjistit o co jde, kde jej seženou a v jaké cenové relaci.
Na vývoji nové funkce spolupracuje Mall.cz se společností Ximilar. „Systém využívá algoritmy umělé inteligence k tomu, aby na jakékoliv fotce detekoval kusy oblečení, automaticky jim přiřadil štítky a pak v kolekci Mall.cz vyhledal produkty, které mají shodné parametry a jsou vizuálně podobné,“ říká David Novák z Ximilar.
První výsledky z interního testu vykazují úspěšnost vyhledání relevantního produktu 75 %. Zbývající čtvrtina hledání se snažila vyhledat zboží mimo tři pilotní kategorie. Do konce léta bude služba přístupná veřejnosti v testovacím provozu na této adrese.