Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Mall.cz ve finiši stopnul výběr agentury. Odešli mu lidi z marketingu

Podruhé během dvou let e-shop opustili marketingoví manažeři, kteří stáli u vypsání tendru na novou agenturu. Výběrové řízení ani tentokrát neurčilo nového tvůrce kampaní.

David Arzt

Marketingový ředitel David Arzt nastoupil do Mall.cz na přelomu března a dubna

Internetový obchod Mall.cz se během dubna rozhodl přehodnotit několikaměsíční výběrové řízení na strategickou komunikační agenturu, které už dospělo do svého finále. Důvodem může být podle informací Médiáře to, že Mall.cz musel obměnit většinu svého marketingového týmu. Manažery, kteří stáli u vypsání tendru, totiž zlákala konkurence. A nestalo se to poprvé.

Koncem ledna vypsal Mall.cz podle informací Médiáře tendr, jehož zadáním bylo dát obchodu novou výraznou tvář – jednou z podmínek bylo nepoužít přitom maskota, na tom staví svůj agresivní marketing třeba konkurenční Alza.cz -, vymezit jej vůči konkurenci a zvýšit prodeje. Zadání posílala agenturám Kateřina Svobodová, která už v současnosti v Mallu nepracuje. Tendrem je pak provázel marketingový manažer Zdeněk Morávek. Také ten ale během letošního jara z Mall.cz odešel (a zamířil do firmy pro online rozvoz potravin Rohlík.cz, který spustil Tomáš Čupr). Na přelomu března a dubna se tak zásadně změnilo personální obsazení marketingového oddělení e-shopu: za marketing začal nově zodpovídat David Arzt, na pozici obchodního ředitele Internet Mall nastoupil Tomáš Kučera.

To neplatí, jedeme znovu

Do finále výběrového řízení mezitím postoupily podle informací Médiáře dvě agentury – Scholz & Friends Praha a Nydrle Digital. Jejich finální prezentace se už zúčastnil i nový marketingový manažer Arzt. A pak přišla změna.

„Agentura Scholz & Friends Praha dostala posléze informaci, že se její nápady líbily nejvíc, ale na první informativní schůzce vyšlo najevo, že před začátkem léta bude Mall.cz vyhlašovat nový tendr. Nový tým totiž bude vytvářet nový positioning značky, ze kterého vznikne nový brief,“ popsala pro Médiář Kamila Tehranian, ředitelka Scholz & Friends Praha. Vzhledem k tomu, že ke změně došlo po bezmála čtvrtletním a pro agentury nákladném tendru, nabízí se otázka, proč tato situace nastala. Proto, že tendr vypsal marketingový tým, který se už v té době připravoval k odchodu? 

Podle Davida Arzta jsou podrobnosti týkající se výběrového řízení interní záležitostí jeho společnosti. „Mohu ale určitě prozradit, že tendr zrušen nebyl. S jeho výsledkem jsme však nebyli spokojeni, výstupy neodpovídaly našim potřebám. Partnera jsme si tedy zatím nevybrali, nicméně s jednou z agentur dále vedeme diskusi o dílčí spolupráci,“ uvedl pro Médiář Arzt. Otázky, zda se do přehodnocení výběrového řízení promítly personální změny v Mall.cz a zda e-shop uvažuje o nějaké kompenzaci agentur za jejich účast, ponechal bez odpovědi.

Už se to jednou stalo

Podle ředitelky Tehranian nenastala tato situace poprvé. „Už před dvěma lety jsme byli pozváni do výběrového řízení Mall.cz, jehož zadání požadovalo změnit komunikaci značky, která se do té doby jevila zaměnitelná. Tendr nakonec skončil s tím, že Mall.cz bude pokračovat ve své dosavadní komunikaci,“ uvedla Tehranian, podle níž Mall vyzval letos v lednu její agenturu k opakované účasti ve výběrovém řízení právě na základě toho, že se odvolával na její tehdejší koncept. 

V souvislosti se situací před dvěma lety Kamila Tehranian původně zmínila i tehdejší odchod marketingového manažera Mall.cz Petra Krále, který odešel do skupiny Rockaway Holding. Král ale reagoval, že odešel už v únoru 2013, tedy ještě před vypsáním daného tendru, a obě věci tedy spolu nesouvisely. Zdeňka Morávka se Médiáři zatím nepovedlo kontaktovat.