Tržby v českém maloobchodě - bez prodejů vozidel - za letošní březen zpomalily, meziročně bez kalendářních vlivů stouply o 4,4 %. V únoru přitom nárůst činil 6 %. Uvedl to Český statistický úřad. Největší podíl na růstu měly prodeje potravin a internetových obchodů. Prodej v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin meziročně vzrostl o 8 %, vyšší prodej ovlivnily hlavně Velikonoce. Tržby za zboží koupené přes internet nebo zásilkovou službu vzrostly o 14,7 %. Vyšší tržby měly také specializované prodejny s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci, nárůst byl meziročně o 1 %.
Naopak méně se utržilo ve specializovaných prodejnách s oděvy a obuví, a to o 2,9 %, s počítačovým a komunikačním zařízením to bylo o 2,5 méně, s výrobky pro domácnost o 1,6 % menší tržby. Menší tržby se týkaly i prodejen s farmaceutickým a zdravotnickým zbožím, pokles byl o 0,5 %. Podle Českého statistického úřadu k poklesu přispěl nižší počet pracovních dní v letošním březnu v porovnání s loňským (o dva pracovní dny méně) a vysoká loňská srovnávací základna.