Český výrobce funkčních potravin Mana, spadající pod startup Heaven Labs, představil svou rostlinnou alternativu k hovězímu burgeru. Ten bude prodávat v obchodních řetězcích, restauracích a prostřednictvím doručovacích služeb v Česku a také Německu a ve Spojených státech, kde má firma také pobočky.
Mana od roku 2014 vyvíjí alternativní, nutričně kompletní rostlinné potraviny. Své produkty nabízí ve formě prášku, který se smíchá s vodou. Nový burger obsahuje směs pěti rostlinných bílkovin (hrachové, rýžové, konopné, mungové a řasové), vlákninu, omega-3 z mořských řas včetně DHA a EPA, nenasycené oleje, 14 vitamínů a 24 minerálních látek. Naopak má nízký obsah soli a neobsahuje glutamát ani alergeny.
„Vyvinuli jsme burger, který má chuť a strukturu jako skutečné maso, jeho výroba je výrazně šetrnější k životnímu prostředí a energetická náročnost je o polovinu nižší než u výroby hovězího,“ tvrdí spoluzakladatel Heaven Labs a tvůrce Many Jakub Krejčík. „Nejde o potravinu zaměřenou jen na vegany. Chceme nabídnout alternativu všem, kteří mají rádi maso a ikonické hovězí burgery, ale chtějí si dopřát zdravější verzi, vyrobenou s minimálním dopadem na planetu a zároveň i nutričně překonává maso.“
Burger firma vyrábí ve vlastním závodě v Uhříněvsi, u produktů exportovaných do Ameriky probíhá finální balení a distribuce už v USA. „V budoucnu plánujeme přesunout a lokalizovat celou výrobu Many do Ameriky, tedy i najmout místní zaměstnance. Chceme co nejvíc snižovat uhlíkovou stopu vydanou na přepravu zboží, snižovat energetickou náročnost a průběžně také množství výrobního materiálu. Zatím trh obsluhujeme přímo z centrály v Praze, kde postupně nabíráme zahraniční zaměstnance,“ doplňuje Krejčík. V Americe plánuje příští rok obrat milion dolarů.
Rostlinnou alternativu k masu Mana v současnosti nabízí zákazníkům na svém e-shopu formou předprodejů. Prvním zákazníkům v Česku a Německu novinku doručí na konci března příštího roku. Zmražené burgery od jara postupně nabídnou také online obchody s potravinami a běžné supermarkety, kde firma od loňska prodává své drinky.

Moderátor Michael Rozsypal uvedl vlastní online pořad

TV Seznam uvádí vlastní seriál „o ukrutně statečných myslivcích“ Revír

Novým šéfredaktorem Aktuálně.cz bude Pavel Švec

Komentátor David Klimeš odchází z Aktuálně.cz
