Mana uvádí na trh bezmasý, rostlinný burger

Zmražený Mana Burger se začne distribuovat v březnu 2020, nabídnou ho i online rozvozy.

Mana Burger

Mana Burger má strukturu i chuť podobnou masu, tvoří jej však hlavně rostlinné bílkoviny a tuky

Český výrobce funkčních potravin Mana, spadající pod startup Heaven Labs, představil svou rostlinnou alternativu k hovězímu burgeru. Ten bude prodávat v obchodních řetězcích, restauracích a prostřednictvím doručovacích služeb v Česku a také Německu a ve Spojených státech, kde má firma také pobočky.

Mana od roku 2014 vyvíjí alternativní, nutričně kompletní rostlinné potraviny. Své produkty nabízí ve formě prášku, který se smíchá s vodou. Nový burger obsahuje směs pěti rostlinných bílkovin (hrachové, rýžové, konopné, mungové a řasové), vlákninu, omega-3 z mořských řas včetně DHA a EPA, nenasycené oleje, 14 vitamínů a 24 minerálních látek. Naopak má nízký obsah soli a neobsahuje glutamát ani alergeny.

„Vyvinuli jsme burger, který má chuť a strukturu jako skutečné maso, jeho výroba je výrazně šetrnější k životnímu prostředí a energetická náročnost je o polovinu nižší než u výroby hovězího,“ tvrdí spoluzakladatel Heaven Labs a tvůrce Many Jakub Krejčík. „Nejde o potravinu zaměřenou jen na vegany. Chceme nabídnout alternativu všem, kteří mají rádi maso a ikonické hovězí burgery, ale chtějí si dopřát zdravější verzi, vyrobenou s minimálním dopadem na planetu a zároveň i nutričně překonává maso.“

Burger firma vyrábí ve vlastním závodě v Uhříněvsi, u produktů exportovaných do Ameriky probíhá finální balení a distribuce už v USA. „V budoucnu plánujeme přesunout a lokalizovat celou výrobu Many do Ameriky, tedy i najmout místní zaměstnance. Chceme co nejvíc snižovat uhlíkovou stopu vydanou na přepravu zboží, snižovat energetickou náročnost a průběžně také množství výrobního materiálu. Zatím trh obsluhujeme přímo z centrály v Praze, kde postupně nabíráme zahraniční zaměstnance,“ doplňuje Krejčík. V Americe plánuje příští rok obrat milion dolarů.

Rostlinnou alternativu k masu Mana v současnosti nabízí zákazníkům na svém e-shopu formou předprodejů. Prvním zákazníkům v Česku a Německu novinku doručí na konci března příštího roku. Zmražené burgery od jara postupně nabídnou také online obchody s potravinami a běžné supermarkety, kde firma od loňska prodává své drinky.