V úterý 21. ledna 2020 proběhne v pražském kině Atlas další ročník Digiveletrhu, naší každoroční přehlídky, co komunikační agentury chystají na další rok. Agentury i klienti, můžete se hlásit.

Manifesto Market získá peníze od Rockaway, otevře i na Smíchově

Manifesto Market. Foto: Jakub Červenka

Manifesto Market je dočasný gastronomický a kulturní market, skládá se z 27 kontejnerů, nabízejících unikátní gastronomické koncepty předních pražských restauratérů, uzpůsobené jako street food, a rovněž design, umění, kulturní a hudební zážitky i lekce. Foto: Jakub Červenka

Manifesto Market. Foto: Jakub Červenka

Manifesto Market. Foto: Jakub Červenka

Manifesto Market. Foto: Jakub Červenka

Manifesto Market. Foto: Jakub Červenka

Kulturně-gastronomický koncept Manifesto Market, fungující kompletně bezhotovostně, získal jako investora skupinu Rockaway Jakub Havrlanta. Ta prostřednictvím dceřiné firmy Rockaway Gastro získala 45 % ve firmě Manifesto Holding. Většinových 55 % dál drží Martin Barry, zakladatel pop-up zóny z 27 kontejnerů s restauracemi, která loni vznikla nedaleko Masarykova nádraží v Praze. Rockaway s Barrym chtějí pracovat na digitalizaci zákaznické zkušenosti, růstu společnosti a jejím přerodu v globální proptech značku zaměřenou na služby, gastronomii a retail.

„Manifesto jsem inicioval s ambiciózním cílem – pokusit se o přerod nevyužitého místa ve městě, skrz experiment propojující gastronomii a kulturu. Usilovali jsme o to, vytvořit dosud chybějící úroveň a kvalitu zážitku, jenž kombinuje vytříbený design, kreativitu a prvotřídní gastronomii. Cíleně jsme chtěli nabídnout nízké vstupní náklady pro nezávislé malé podniky. S úspěchem konceptu přišly nabídky na nové lokality a také vykrystalizovala vize, jak koncept rozvinout a posunout dál,“ vysvětluje Barry, kudy vedla cesta k investorům. “Naše původní vize se rozvinula v model propojující nejen prostor a služby, ale i technologická řešení pro řízení a zákaznickou zkušenost v rychle se měnícím prostředí gastro podnikání,” doplňuje.

Pro Rockaway jde o strategickou investici, která navazuje na její aktivity v e-commerce a v tradičním retailu (skupina e-shopů Mall Group, síť knihkupectví Luxor, online cestovní agentura Invia). Havrlantova skupina provozuje systému Storyous, který řeší kompletní provoz gastronomických podniků (zmíněná Rockaway Gastro v něm drží 54 %, 46 % má Igor Třeslín). „Manifesto přináší moderní alternativu tradičnímu offline byznysu,” vysvětluje novou investici Dušan Zábrodský, investiční partner Rockaway. „Stát se nejsilnější značkou v oblasti celosvětového pop-up retailu – to je meta, na kterou s Manifestem cílíme,” dodává Martin Konop, který se spolu s dalšími členy týmu Rockaway bude podílet na definici strategie a její realizaci.

Manifesto loni navštívilo na 650.000 lidí. „Nové zdroje využijeme k sestavení silného týmu, k expanzi na nové lokality v Česku i zahraničí, a především k vývoji digitálních nástrojů, které budou na jedné straně sloužit k efektivnímu provozu podniků a na druhé usnadňovat kontakt s návštěvníky a zvyšovat jejich komfort,“ dodává Martin Barry.

Jedním z prvních konkrétních kroků pro tento rok je otevření druhého Manifesta v oblasti Smíchova. „Současně probíhají i jednání o expanzi mimo Česko, v pokročilé fázi je možnost vstupu do lokalit v rámci západní Evropy,“ oznámila skupina Rockaway. Původní Manifesto Na Florenci znovu otevře brány 15. března.