Marie Claire sjednotila formát a přišla s podcasty

Hlavním tématem časopisu pro ženy má v novém roce být boj za rovnost obou pohlaví.

Marie Claire v novém poprvé vyšla 18. prosince 2019

Marie Claire v novém poprvé vyšla 18. prosince 2019

Počínaje lednovým číslem, které vyšlo 18. prosince, je tuzemská mutace měsíčníku pro ženy Marie Claire v nové podobě. Místo dosavadních dvou verzí - velké prodávané za 89,90 Kč a malé za 59,90 Kč - bude vycházet jediný formát, ve formátu o rozměrech 203 x 274 milimetrů, který má stát 69,90 Kč (respektive 3,39 eur). Cílem je „být pro čtenářky uživatelsky příjemnější a pohodlnější“. Změna přichází půl roku poté, co se vedení titulu po dvouleté pauze znovu ujala Lenka Fabián.

„Za stěžejní česká Marie Claire považuje boj za rovnost obou pohlaví a hodlá se mu intenzivně věnovat,“ oznámila redakce vedená staronovou šéfredaktorkou. „Toto nadmíru důležité téma tak bude i nadále silně přítomné ve všech vydáních časopisu, a nejen to - v roce 2020 Marie Claire chystá celou řadu aktivit, jejichž cílem bude nejen na nutnost celospolečenské změny upozornit, ale dokonce ji s pomocí svých čtenářek – vlivných žen se silným sociálním cítěním – vyvolat. S novou vervou tak bude časopis názorově provokovat, všestranně inspirovat a dodávat ženám odvahu, aby dosáhly toho, po čem touží.“

K šíření nového tématu hodlá tradiční titul využít kromě svého webu také další, momentálně módní digitální platformu, a sice podcasty. Série nese název Superženy Marie Claire a jde o rozhovory s vybranými Češkami, podle oficiálního oznámení „úspěšnými ženami, které se ve svých profesích vypracovaly na vrchol a jejich životní příběhy, názory a zkušenosti se tak posluchačkám mohou stát inspirací a motivací“. Každé interview má stopáž kolem 30 až 40 minut a Marie Claire je zveřejňuje zhruba jednou za týden, od konce letošního října. Tazatelkou je Pavlína Wolfová, zároveň jedna z nových moderátorek Pressklubu rádia Frekvence 1.

Časopis Marie Claire vznikl v roce 1937 ve Francii, ženám se snaží být hlavně publicistickým průvodcem společenskými tématy, světem módy, kosmetiky a nově také byznysu. Její edice jsou nyní na základě licencí přítomné celkem v 31 zemích světa. Tu českou produkuje tuzemská dcera německého vydavatelství Burda.