
David Sroka. Foto: Karel Choc
V čele agentury Mark BBDO už nestojí Pavel Matějíček. Od začátku ledna kreativní agenturu řídí David Sroka, který je zároveň šéfem sesterské agentury Proximity Prague. „V rámci sítí iniciovaného propojování a racionalizace struktur agentur BBDO a Proximity došlo už koncem loňského roku ke sloučení managementu obou zmíněných agentur i u nás, především na pozicích creative director a také executive director. Výkonné týmy zůstávají oddělené, nicméně jejich řízení, stejně jako třeba kontakt s naší mezinárodní sítí spadají pode mně, respektive pod Jakuba Cabejška z pohledu kreativního,“ uvedl Sroka pro Médiář.
Cabejšek vystřídal kreativního ředitele Leona Sverdlina, který Mark BBDO opustil loni po 17 letech. Matějíček už v Mark BBDO taky nepracuje, odešel ke konci loňska. Jak Mark BBDO, tak Proximity oproti loňskému létu mírně zeštíhlily - místo loni uváděných zhruba třiceti hlav v každé firmě teď agentury mají každá kolem 25 lidí, včetně externistů.

Pavel Matějíček. Foto: Karel Choc
Agenturu Mark BBDO stoprocentně vlastní síť BBDO jako součást Omnicom Group, v sesterské agentuře Proximity drží BBDO většinu, přičemž menšinových 28,5 % patří Petru Šecovi. Region EMEA v BBDO od loňska vede Jim Moser.
Tržby agentur v poslední dekádě
2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | |
Mark BBDO | 209 | 188 | 163 | 140 | 69 | 48 | 27 | 28 | 49 | 90 |
Proximity Prague | 110 | 90 | 108 | 88 | 80 | 109 | 89 | 84 | 106 | 149 |
V milionech Kč, zaokrouhleno. Zdroj: účetní závěrky firem

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí

SPM Media konsoliduje svá mediální aktiva, jedná i o Hrotu
