Mark BBDO řídí Sroka, Matějíček z agentury odešel

David Sroka. Foto: Karel Choc

David Sroka. Foto: Karel Choc

V čele agentury Mark BBDO už nestojí Pavel Matějíček. Od začátku ledna kreativní agenturu řídí David Sroka, který je zároveň šéfem sesterské agentury Proximity Prague. „V rámci sítí iniciovaného propojování a racionalizace struktur agentur BBDO a Proximity došlo už koncem loňského roku ke sloučení managementu obou zmíněných agentur i u nás, především na pozicích creative director a také executive director. Výkonné týmy zůstávají oddělené, nicméně jejich řízení, stejně jako třeba kontakt s naší mezinárodní sítí spadají pode mně, respektive pod Jakuba Cabejška z pohledu kreativního,“ uvedl Sroka pro Médiář.

Cabejšek vystřídal kreativního ředitele Leona Sverdlina, který Mark BBDO opustil loni po 17 letech. Matějíček už v Mark BBDO taky nepracuje, odešel ke konci loňska. Jak Mark BBDO, tak Proximity oproti loňskému létu mírně zeštíhlily - místo loni uváděných zhruba třiceti hlav v každé firmě teď agentury mají každá kolem 25 lidí, včetně externistů.

Pavel Matějíček. Foto: Karel Choc

Pavel Matějíček. Foto: Karel Choc

Agenturu Mark BBDO stoprocentně vlastní síť BBDO jako součást Omnicom Group, v sesterské agentuře Proximity drží BBDO většinu, přičemž menšinových 28,5 % patří Petru Šecovi. Region EMEA v BBDO od loňska vede Jim Moser.

Tržby agentur v poslední dekádě

  2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
Mark BBDO 209  188 163 140 69 48 27 28 49 90
Proximity Prague 110 90 108 88 80 109 89 84 106 149

V milionech Kč, zaokrouhleno. Zdroj: účetní závěrky firem