Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

Mark Read jmenován řádným šéfem gigantu WPP

Mark Read. Foto: WPP

Mark Read. Foto: WPP

Generálním ředitelem největší nadnárodní komunikační skupiny světa WPP se stal Mark Read, který byl dosud jejím řízením pověřen. Jmenován byl k 3. září, představenstvo WPP se na tom podle svého předsedy Roberta Quatry shodlo jednomyslně. Read se podílel na vedení WPP od letošního dubna, kdy po 33 letech odstoupil z čela skupiny její zakladatel Martin Sorrell. Andrew Scott, s nímž se Read v průběhu letoška po Sorrellově rezignaci podílel na vedení skupiny, zůstane provozním ředitelem WPP. Read předtím ve skupině působil 12 let jako šéf digitální divize WPP Digital, poslední tři roky též jako globální šéf Wundermanu. Skupina WPP s ústředím v Británii dnes zaměstnává 130.000 lidí, kteří působí celkem ve 112 zemích.

Podle loni přijatých pravidel WPP bude jednapadesátiletý Read pobírat roční plat 975.000 liber (bezmála 28 milionů Kč), s ročním bonusem ve výši 2,5 násobku platu (2.437.500 liber, v přepočtu kolem 70 milionů Kč), k tomu mimo jiné roční náhrady ve výši 35.000 liber (zhruba 1 milion Kč) pokrývající zdravotní výdaje, pojištění a podobně.

Jako řádný nový šéf WPP slíbil Read předložit ke konci roku novou strategii skupiny. Zároveň zvedl výhled růstu tržeb, které v prvním pololetí 2018 nepatrně rostly o 0,3 %, za celý rok mají vykázat podobný růst. „Druhé čtvrtletí roku 2018 bylo od prvního čtvrtletí 2017 prvním kvartálem, ve kterém jsme zaznamenali růst. V posledním kvartálu jsme získali nové zakázky a obhajovali ty dosavadní,“ prohlásil Read. WPP si udrželo, respektive rozšířilo letité kontrakty s firmami Mars či Shell, získalo globální účet Adidasu, pokračuje se značkami Hilton, Mondelez či T-Mobile.

„Jako výkonný ředitel se zaměřím na oživení naší firmy a návrat podnikání k silnějšímu a udržitelnějšímu růstu,“ slíbil Mark Read. Připomněl, že letos se firma zbavila celkem 15 svých dceřiných podniků, třeba technologických firem Globant nebo AppNexus, a pokračuje ve zjednodušování své struktury, aby se snáz řídila a klienti k ní měli jednodušší přístup, čímž myslel nová agenturní ústředí v New Yorku, Kuala Lumpur, Torontu a také v Praze.